Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Nie mam światłowodu przez błędy Orange.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 22
  • 0

Nie mam światłowodu przez błędy Orange.

Orange podało że jest u mnie internet powyżej 40mbit/s, w rzeczywistości jest niecałe 10 starą technologią ADSL, przez to mój adres został pominięty w POPC, i co teraz, gdzie to zgłaszać?

Skoro tak bardzo nie chcą mi zrobić światłowodu to niech ktoś poniesie konsekwencje za to.

________________
* Przeniesione z działu Szukam oferty / Inne – moderator Kinga

 

4 ODPOW. 4

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18570
  • 53175
  • 720

Nie mam światłowodu przez błędy Orange.

@BrakFTTH sprawdzane było na stronach UKE:

https://mapbook.uke.gov.pl/

oraz

https://capap.gugik.gov.pl/mapa/cppc/CPPC-internet/

Na stronach podanych powyżej poszukaj zgłoszenia zapotrzebowania na internet światłowodowy.

 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 6
  • 22
  • 0

Nie mam światłowodu przez błędy Orange.

według wyszukiwarki UKE jest u mnie 40mbit/s, a w rzeczywistości jest niecałe 10mbit/s ponieważ nie da się więcej po tych starych kablach, nie wiem jakim cudem ktoś tam wpisał 40 (światłowód jest tylko dla tych co mają poniżej 30 mbit/s)


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 2579
  • 6851
  • 189

Nie mam światłowodu przez błędy Orange.

@BrakFTTH mozesz wyslac mail ze zgloszeniem. Wszystko opisane tutaj

https://panwybierak.pl/blog/zgloszenie-miejsca-bez-internetu/


Poziom 26, Entuzjasta Przestworzy
  • 2093
  • 7685
  • 31

Nie mam światłowodu przez błędy Orange.

@BrakFTTH, odpowiadam Ci w Twoim wątku.

 


@BrakFTTHnapisał(-a)

Dzwoniłem do CPPC, na różne infolinie Orange, byłem w paru salonach, ale jeszcze nie pisałem do Skierniewic, co powinno znaleźć się w tym liście ?


Czy w Twoim bezpośrednim sąsiedztwie istnieje infrastruktura światłowodowa, do której byłoby możliwe dołączenie Twojego adresu? Czy sąsiedzi mają, a Ty nie? Musisz dokonać "przeglądu" terenu i oszacować (z ewentualną pomocą forum) czy istnieją realne techniczne możliwości, a ewentualne ograniczenia są tylko formalne. Tylko wtedy jest sens słać zapytania.

 

Pytałeś w moim wątku, co powinno się znaleźć w piśmie. Ogólnie, tak jak w każdym podaniu:

  • wstęp, zaczynający się od "uprzejmie proszę o ..." i wskazujący cel, który chcesz osiągnąć
  • uzasadnienie, czyli zestawienie znanych Ci faktów, z których wynika, że Twoim zdaniem ten cel jest możliwy do osiągnięcia. Celem tej części jest dostarczenie jak największej liczby argumentów przemawiających na korzyść Twojej prośby i ułatwienie adresatowi weryfikacji faktów
  • zakończenie, będące nawiązaniem do wstępu i powtórzeniem zawartej w nim prośby

Na przykładzie mojego pisemka, w środkowej części zawarłem następujące fakty:

  • na moim osiedlu dobiega końca realizacja projektu POPC
  • mój adres (wraz z całą końcówką osiedla) został pominięty w projekcie, mimo iż był zawarty w pierwotnej bazie adresowej dostarczonej z CPPC
  • ostatni nowozainstalowany słupek rozdzielczy znajduje się w niewielkiej odległości od mojego adresu i jest dostępna trasa od niego w istniejącej kanalizacji kablowej. Uzupełniłem zrzutem fotki satelitarnej z google maps obejmującej słupek i mój adres, z naniesioną trasą kanalizacji i jej przybliżonym obmiarem. Dodałem też fotkę słupka z widocznym oznaczeniem ewidencyjnym
  • dodałem uwagę, że mój adres znajduje się na tzw. "liście rezerwowej POPC

Nie jest to pierwszy przypadek gdy skutecznie pisałem do Orange. Dawniej (czy nie było to jeszcze TPSA, bo adres był katowicki?) poprosiłem w podobny sposób o przepięcie pętli abonenckiej miedzianej do bliższej szafy (ONU). Dzięki temu długość linii abonenckiej zmniejszyła się z >~ 4km do kilkuset metrów, a szybkość ADSL wzrosła z "do 1Mps" do "do 20Mbps".