Dodatkowe zabezpieczenia dla klientów
Chciałbym zaproponować dodatkowe zabezpieczenia dla klientów. W chwili obecnej w przypadku kontaktu z klientem prosi się go o potwierdzenie tożsamości, jednak brak jest narzędzia pozwalającego zweryfikować czy czasem nie dzwoni oszust. Dobrym rozwiązaniem jest aby przed prośbą o weryfikację tożsamości klienta, konsultant sam z siebie potwierdził to, że dzwoni z Orange. Moze to być jakies indywidualne hasło ( ustalane prędzej), nazwisko rodowe matki itp. W takim przypadku jako klient jesteśmy pewni, że nie rozmawiamy z oszustem i możemy podać mu dane, które zweryfikują Naszą tożsamość. Poza tym, każdą fakturę przesłaną elektroniczne zabezpieczyłbym hasłem ( mogą to być 4 ostatnie cyfry PESEL). Niestety oszuści często tak idealnie podrabiają dokumenty, że ciężko jest odróżnić. Sam niestety jestem ofiarą takiego oszustwa.
07-09-2021 w Pomysły
1
Otwarty
2
Realizowany
3
Zrealizowany
@Jaro1985Serio, podajesz dane dzwoniącej do Ciebie osobie??? I jeszce Cię nie okradli? To masz szczęście.
wyjdaje mi sie ze problemem tutaj przede wszystkim jest taka sytuacja - https://nasz.orange.pl/t5/AMA-Cyberbezpiecze%C5%84stwo/numer-dzwoni%C4%85cy-z-banku/td-p/280922#U280922
moze z raz, dwa razy zdarzylo mi sie rozmawiac z kims kto dzwonil z Orange, i to bylo z numeru 510100100, ale za kazdym razem chodzilo o sytuacje, o ktorej wiedzialem. Nie pamietam czy wtedy bylem jakos dodatkowo weryfikowany. Wiem ze teraz moge byc sam zweryfikowany przez kod. Wiec chyba przez ten kod mozna sie weryfikowac - bez podawania innych, troche wrazliwych informacji, np. nazwiska rodowego matki.
sprawdzilem na portalu orange, oprocz tego, ze mozna sobie ustalic kod, to dodatkowo można zastrzec, żeby weryfikacja odbywala sie wylacznie kodem
a jeszcze wracając do faktur zabezpieczonych hasłem. One przychodzą na maila, prawda? A zatem żeby taki plik pdf miec w posiadaniu, to trzeba uzyskac dostep do skrzynki pocztowej. I wydaje mi sie, ze to na tym poziomie powinno sie zadbac o bezpieczenstwo (np. 2-poziomowa weryfikacja). Tak czy inaczej, można zrezygnować z faktur na maila i korzystać wylacznie z konta na portalu. Tam haslo, wymagania co do hasla, sa wyjatkowo upie..uprzykrzajace zycie 😉, ale po zalogowaniu można dotrzec do faktury i stamtąd sobie ja sciagnac
a widze ze nie doczytalem... To ty sam @Jaro1985 odebrałeś maila i otworzyłeś trefny plik? 😬
@Jaro1985a przepraszam, doczytałem że jednak Cię okradli. No cóż, moim zdaniem nic dziwnego. Pomysł uważam za kompletnie pozbawiony sensu. Nikt nie ma prawa do mnie dzwonić i domagać się informacji weryfikujących moją tożsamość. Kropka i koniec tematu.
Nie wydaje mi się to realny pomysł. Zawsze można zrobić inaczej. Przy jakichkolwiek wątpliwościach podziękować za rozmowę i samemu do nich zadzwonić.
nie da sie tu cytowac wiec wklejam to co wyzej:
"a widze ze nie doczytalem... To ty sam @Jaro1985 odebrałeś maila i otworzyłeś trefny plik? 😬 "
Znalazlem informacje na temat wysyłanych maili z e-fakturą w tym miejscu: https://www.orange.pl/omnibook/e-faktura-za-uslugi-orange#scrollNav-7
Tam jest podana odpowiedź na pytanie: Skąd mogę mieć pewność, że mail z e-fakturą pochodzi od Orange?