Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 5, Obserwator Przestworzy

Dodatkowe zabezpieczenia dla klientów

Chciałbym zaproponować dodatkowe zabezpieczenia dla klientów. W chwili obecnej w przypadku kontaktu z klientem prosi się go o potwierdzenie tożsamości, jednak brak jest narzędzia pozwalającego zweryfikować czy czasem nie dzwoni oszust. Dobrym rozwiązaniem jest aby przed prośbą o weryfikację tożsamości klienta, konsultant sam z siebie potwierdził to, że dzwoni z Orange. Moze to być jakies indywidualne hasło ( ustalane prędzej), nazwisko rodowe matki itp. W takim przypadku jako klient jesteśmy pewni, że nie rozmawiamy z oszustem i możemy podać mu dane, które zweryfikują Naszą tożsamość. Poza tym, każdą fakturę przesłaną elektroniczne zabezpieczyłbym hasłem ( mogą to być 4 ostatnie cyfry PESEL). Niestety oszuści często tak idealnie podrabiają dokumenty, że ciężko jest odróżnić. Sam niestety jestem ofiarą takiego oszustwa. 

07-09-2021 w Pomysły

  • 1

    Otwarty

  • 2

    Realizowany

  • 3

    Zrealizowany

Komentarze
Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@Jaro1985Serio, podajesz dane dzwoniącej do Ciebie osobie??? I jeszce Cię nie okradli? To masz szczęście.

08-09-2021

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy

wyjdaje mi sie ze problemem tutaj przede wszystkim jest taka sytuacja - https://nasz.orange.pl/t5/AMA-Cyberbezpiecze%C5%84stwo/numer-dzwoni%C4%85cy-z-banku/td-p/280922#U280922

moze z raz, dwa razy zdarzylo mi sie rozmawiac z kims kto dzwonil z Orange, i to bylo z numeru 510100100, ale za kazdym razem chodzilo o sytuacje, o ktorej wiedzialem. Nie pamietam czy wtedy bylem jakos dodatkowo weryfikowany. Wiem ze teraz moge byc sam zweryfikowany przez kod. Wiec chyba przez ten kod mozna sie weryfikowac - bez podawania innych, troche wrazliwych informacji, np. nazwiska rodowego matki.

08-09-2021

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy

sprawdzilem na portalu orange, oprocz tego, ze mozna sobie ustalic kod, to dodatkowo można zastrzec, żeby weryfikacja odbywala sie wylacznie kodem

 

a jeszcze wracając do faktur zabezpieczonych hasłem. One przychodzą na maila, prawda? A zatem żeby taki plik pdf miec w posiadaniu, to trzeba uzyskac dostep do skrzynki pocztowej. I wydaje mi sie, ze to  na tym poziomie powinno sie zadbac o bezpieczenstwo (np. 2-poziomowa weryfikacja). Tak czy inaczej, można zrezygnować z faktur na maila i korzystać wylacznie z konta na portalu. Tam haslo, wymagania co do hasla, sa wyjatkowo upie..uprzykrzajace zycie 😉, ale po zalogowaniu można dotrzec do faktury i stamtąd sobie ja sciagnac

 

a widze ze nie doczytalem... To ty sam @Jaro1985  odebrałeś maila i otworzyłeś trefny plik? 😬

08-09-2021

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@Jaro1985a przepraszam, doczytałem że jednak Cię okradli. No cóż, moim zdaniem nic dziwnego. Pomysł uważam za kompletnie pozbawiony sensu. Nikt nie ma prawa do mnie dzwonić i domagać się informacji weryfikujących moją tożsamość. Kropka i koniec tematu.

08-09-2021

Nie dotyczy

Nie wydaje mi się to realny pomysł. Zawsze można zrobić inaczej. Przy jakichkolwiek wątpliwościach podziękować za rozmowę i samemu do nich zadzwonić. 

09-09-2021

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy

nie da sie tu cytowac wiec wklejam to co wyzej:

"a widze ze nie doczytalem... To ty sam @Jaro1985  odebrałeś maila i otworzyłeś trefny plik? 😬 "

Znalazlem informacje na temat wysyłanych maili z e-fakturą w tym miejscu: https://www.orange.pl/omnibook/e-faktura-za-uslugi-orange#scrollNav-7
Tam jest podana odpowiedź na pytanie: Skąd mogę mieć pewność, że mail z e-fakturą pochodzi od Orange?

10-09-2021