Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Neostrada - usterka trudnousuwalna


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 7
  • 0

Neostrada - usterka trudnousuwalna

Cześć. Usługę Neostrady założyłem 22.06.2021. Po instalacji łącze chodziło z prędkością maksymalną jak na ten rejon (mała wieś) około 7Mbit/s. Po 24h wydajność łącza spadła o ponad połowę, ping podskoczył kilkukrotnie w górę. Dnia 24.06.2021 zgłosiłem to jako usterkę. Technicy po zmianie terminu z 29.06.2021 na 02.07.2021, bo wcześniej nie mogli się wyrobić, w końcu przyjechali. Stwierdzili, że kabel idący od studzienki jest uszkodzony. Łącze w trakcie prac zostało odcięte przez technika i usługa przestała być dostarczana. Samą usterkę określili jako "trudnousuwalą" i przydzielili przewidywany termin naprawy na 13.07.2021. Po 14.07.2021 sprawdzając status zgłoszenia w trakcie realizacji, data 13.07.2021 już zniknęła. Pojawił się za to wpis "Skontaktujemy się z Tobą w sprawie tego zgłoszenia" i "Uszkodzenie trudnousuwalne. Prosimy o cierpliwość". W miedzy czasie kilkukrotnie poprzez BOK próbowałem się dowiedzieć jaki jest status tego zgłoszenia i o jak poważnej usterce tu mowa. W żadnym dziale nie byli mi w stanie odpowiedzieć na pytanie czego dotyczy usterka i ile może potrwać jej usuwanie. Cytowano mi tylko wpis "usterka trudnousuwalna" i proszono o cierpliwość. Dzisiaj mamy 02.08.2021, od ponad miesiąca nie mam w ogóle dostarczanych usług stacjonarnych Neostrady. Moje pytanie brzmi, gdzie mogę dowiedzieć się czegoś więcej niż w kółko wysłuchiwać tylko lakonicznego cytatu z komentarza w opisie zlecenia. Chcę tę sprawę wyjaśnić, bo nie wiem czy mam już składać wypowiedzenie i zamawiać usługę u innego operatora. Nie chcę czekać kilku miesięcy, gdzie nikt o niczym nie będzie mnie informował w sprawie mojego zgłoszenia. Będę szczery, obsługa klienta w moim przypadku jest karygodna. I nie winię tu konsultantów, oni nie są tu winni. Winą jest brak podstawowej komunikacji między działami, a działu technicznego między nimi i technikami. Przecież gdzieś musi być jakaś sporządzona notatka czego dokładnie dotyczy ta „usterka trudnousuwalna” i jaki jest status tego zlecenia. Czy mam wystosować oficjalne pismo do działu technicznego? (zgłoszenia telefoniczne nic nie dają). Proszę o pomoc.

17 ODPOW. 17

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 18478
  • 52898
  • 716

Neostrada - usterka trudnousuwalna

@Remknu trzeba dalej próbować, najlepiej, żeby Orange podał informację, że na tym łączu nie mogą świadczyć usługi internetowej. Wtedy umowa będzie rozwiązana bez konsekwencji. Ty nie możesz wypowiedzieć umowy, bo zostanie na Ciebie nałożona kara. 

Jeszcze jest opcja zmiany na internet mobilny, jeżeli obecna usługa nie może być świadczona na tym łączu warunkach.


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 7
  • 0

Neostrada - usterka trudnousuwalna

@ketrasaArtur wysłałem reklamację dotyczącą opieszałości usuwania usterki w otwartym już zleceniu, jak i braku komunikacji co do przekazywania postępów w usuwaniu. Poprosiłem też o sprecyzowanie czy na chwilę obecną Orange jest w stanie świadczyć mi posiadaną usługę internetową czy nie. Czekam na odpowiedź.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13071
  • 53639
  • 625

Neostrada - usterka trudnousuwalna

@Remknu spotkałem się z takim statusem dla uszkodzeń nie rokujących. Są to naprawy wymagające sporo zachodu że strony ekip monterskich. Czasem uzyskania zgody innego właściciela terenu na rozkopanie gruntu, dostępu do urządzeń zamkniętych przez lokalnego pieniacza. Tej części instalacji, która biegnie przez zamknięty teren,.. 

Zdarzają się też takie, gdzie nakład sił i środków jest nieporównywalnie większy od zysków z usługi. 

A czasem ( i to mi się przytrafiło) status nadają po to, aby mieć więcej czasu na na naprawę wymagająca więcej pracy... 

Twierdzisz, że to kabel do ziemny i to nie wiadomo gdzie uszkodzony. Ile by nie miał długości, to kopać trzeba. 

Cóż poradzę? Zbadać samemu jak może przebiegać, zrobić rysunek i wrzucić go tu. Sprawdzić instalacje w domu i na swoim terenie. Może uszkodzenie jest na tym kablu dochodzącym w jakimś konkretnym miejscu? Zrób fotkę tego kabla na końcu i pokaż...może znajdziesz puszkę pośrednią między ziemią, a instalacja domową...? Podpowiemy co i jak


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32342
  • 36336
  • 1367

Neostrada - usterka trudnousuwalna

Reklamację możesz złożyć na czacie lub infolinii.

Tylko przemyśl dwa razy swoje oczekiwania. W przypadku braku działania usługi przysługuje Ci zgodnie z regulaminem bonifikata opłat i odszkodowanie w wysokości opłat miesięcznych.

Obecnie sam regulamin nie przewiduje możliwości bezpłatnego rozwiązania umowy, ew możesz wystąpić w trybie polubownym o coś takiego. Niestety nie ma przepisów obligujących operatorów do naprawy w ustalonym czasie (chyba, że wykupisz usługę z gwarantowanym czasem naprawy). Co zauważyli przedmówcy, tu nastąpiła jakaś przyczyna zewnętrzna.

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13071
  • 53639
  • 625

Neostrada - usterka trudnousuwalna

@Piotrekk85 jeśli usługa jest nie dostarczana że statusem uszkodzenie trudno usuwane, to prędzej czy później jeśli wina nie leży ani po stronie operatora,  ani uslugobiorcy, nastąpi propozycja rozwiązania umowy... Bez sensu jest utrzymywanie jej na siłę przez operatora i zerowanie opłat za pomocą bonifikaty... Zysk żaden, a liczba reklamacji rośnie. Rośnie też czas jej usunięcia, bo przecież nie działa... 

Uważam, że warto podrążyć temat usunięcia usterki... 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32342
  • 36336
  • 1367

Neostrada - usterka trudnousuwalna

@agat13: pozwolę się z Tobą nie zgodzić, że firmie się nie opłaca. To zależy. Wypłata bonifikaty i odszkodowania następuję na wniosek klienta. Poza tym warto podkreślić, że klientowi przysługuje nie tylko zwrot opłat ale i odszkodowanie (a o te drugie nie wszyscy klienci występują). Poza tym ze wpisu nie widać, czy jest to usługa solo czy w pakiecie z czymś mobile.

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13071
  • 53639
  • 625

Neostrada - usterka trudnousuwalna

@Piotrekk85  bonifikata zgoda, ale słyszałem, że odszkodowanie tylko w przypadku POTS-a... 

Status "trudnousuwane" jednak nie jest wygodny dla obu stron.. Co to za interes nie mieć internetu? 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32342
  • 36336
  • 1367

Neostrada - usterka trudnousuwalna

Tu w wątku jest umowa świeża. Nie wiadomo jakie są plany - może za pół roku uda się naprawić. Choć oczywiście inwestycje w miedź są rzadkością.

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 13071
  • 53639
  • 625

Neostrada - usterka trudnousuwalna

@Piotrekk85  zgoda, za mało szczegółów i prosiłem o doprecyzowanie czyj jest grunt i jaka jest długość kabla. Jaki to typ kabla, czy są puszki pośrednie itp... Umowa świeża, ale linia zapewne stara... 

Nie naprawimy zdalnie, ale zwrócimy uwagę postodawcy na szczegóły dotyczące strony technicznej. U siebie to ja sam już bym kopał.....