Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy z protokołem "IPv6"

Bazę wiedzy solidnie zasilił mabud73

 

 

Protokół IPv6 to następca protokołu IPv4. Jest to stosunkowo nowe rozwiązanie, a jego zastosowanie może powodować pewne problemy z poprawnym łączeniem się z serwerami zewnętrznymi, jak i urządzeniami w sieci wewnętrznej. Rozwiązaniem tych problemów może być usunięcie lub - w przypadku braku - dodanie dopisku "IPv6".

Najczęściej występujące problemy z protokołem IPv6

Najczęściej problemy występują z:

  • dostępem z zewnątrz, które rozwiązano tutaj,
  • korzystaniem z usług TV Smart, opisanych tutaj,
  • korzystaniem z usługi "Speed Test Orange", które opisano tutaj,
  • połączeniem niektórych urzadzeń z routerem, opisane tutaj,
  • niedziałające gry on line na ps4, problem rozwiazany tutaj,

Rozwiązanie problemu z IPv6

  1.      W przeglądarce internetowej wpisz adres routera (LiveBox lub FunBox) - w tym przypadku jest to 192.168.1.1 i zaloguj się  (jeśli nie zmieniałeś danych, standardowy login to "admin" oraz hasło "admin" lub 8 znaków klucza WPA (klucz jest na naklejce na modemie) ), a następnie przejdź do zakładki "Zaawansowane"

1.jpg

 

 

        2. Wybierz opcję "połączenie z internetem"

2.jpg

 

 

      3. W polu "login Neostrady" usuwamy - lub w przypadku braku - dodajemy dopisek "/ipv6"

3.jpg

 

 

       4. Zatwierdź zmianę konfiguracji, klikając "Zapisz"

4.jpg

 

       5. Wyłącz i włącz ponownie router.

Pamiętaj: IPv6 nie działa na starszych wersjach urządzeń, takich jak Livebox 1.1 
czy dekoder Samsung
SHD 85,
nawet jeśli jest podłączony do modemu Livebox 2.0 lub FunBox.

 

Jeśli zapoznaliście się z powyższymi informacjami i macie pytania dot. protokołu ipv6, to załóżcie nowy temat w kategorii Moje usługi - Internet domowy. A jeżeli macie uwagi do samego artykułu, to zapraszamy do komentarzy TUTAJ.

Historia wersji
Nr wersji
10 z 10
Ostatnia aktualizacja:
październik
Zaktualizowano przez:
 
Etykiety (2)