Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

[Internet mobilny] Realne zużycie GB - różnica między "Mój orange", a statystykami routera


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 2
  • 9
  • 0

[Internet mobilny] Realne zużycie GB - różnica między "Mój orange", a statystykami routera

Witam wszystkich forumowiczów,

Mam problem z weryfikacją, ile ja faktycznie "tych internetów" zużywam.
Do rzeczy - router pokazuje mi około 20GB zużytych do tej pory.

Wchodząc na "Mój Orange" - jest to wartość 175GB.

I tutaj teraz największa zagwozdka - do wczoraj, faktycznie zgadzało się zużycie 175GB w podsumowaniem wykorzystania (miałem tam chyba 280 z 450GB do wykorzystania).

Wchodzę dzisiaj na "Mój Orange" - na pasku podsumowania wykorzystania pozostało 433 z 450 (dodali mi GB?). Nic mi się totalnie nie zgadza - router, wykorzystanie w Mój Orange, wartości m

 

________________

Wpis przeniesiony z "na kartę" - Rafał

5 ODPOW. 5

Poziom 37, Guru **
  • 8462
  • 28224
  • 373

[Internet mobilny] Realne zużycie GB - różnica między "Mój orange", a statystykami router

@adrianokg  dane mogą być aktualizowane z opóźnieniem, stąd różnice.  Inne mogą być algorytmy zliczania ruchu i np aktualizacji...Ja bym się routerem nie przejmiwal, licznik Orange I tak jest nadrzędny  jako dostawcy netu 


Poziom 24, Specjalista
  • 1013
  • 2429
  • 23

[Internet mobilny] Realne zużycie GB - różnica między "Mój orange", a statystykami router

@adrianokg 

Najbardziej wiarygodny jest kod jak jest dla danego pakietu GB i router ma taka możliwość.

Potem strona MO.

Nie wiem czy to prawda aplikacja podaje z opóźnieniem, ale stara  być najbardziej aktualną z zużyciem GB i przewiduje do przodu.

Dokładnie to możesz sprawdzić na stronie MO. Zakładka Wykaz połączeń. Wybrać odpowiedni zakres dat a w filtrach z menu rozwijanego internet.

 

Było tez zamieszanie z dodatkowym bonusem za doładowanie przy takiej ilości to bardzo prawdopodobne.

Ja się zabezpieczyło bug usługą Więcej czasu na Internet to nie było korekcji inaczej podobno mogli  skorygować i to dwa razy.

Z jakiego konta GB schodziły?

Router pod UPSem?

Jakie możliwości ma router pamiętania zużycia GB oraz planowania zużycia z blokadą inernetu?


Poziom 24, Specjalista
  • 1013
  • 2429
  • 23

[Internet mobilny] Realne zużycie GB - różnica między "Mój orange", a statystykami router

@adrianokg Nie obraź się ale opis mało zrozumiały i wygląda jakbyś nie potrafił interpretować danych w "Mój Orange". Mimo a może dlatego, że znam trochę "Mój Orange" to mam problem, bo wydaje się że podane dane nie przedstawiają tego co im przypisujesz.

Widziałeś  te 450 za każdym razem w Mój Orange?

Jak nie widziałeś, to były korekty tych 450 przyczynę podałem .

 

PS. Po dłuższym zastanowieniu i braku możliwości edycji poprzedniego postu  tak wnioskuję.


Poziom 8, Poszukiwacz
  • 2
  • 9
  • 0

[Internet mobilny] Realne zużycie GB - różnica między "Mój orange", a statystykami router

Spoko, nie obrażam.

 

Jak dla mnie to po prostu mało przejrzyste rozwiązania na stronie internetowej/aplikacji/bazie danych/algorytmach.

 

Wchodzę w podsumowanie wykorzystania - widzę 175GB (z 450GB + 50GB współdzielony).

 

A na głównej stronie lub w apce - 433 z 450. 

W mojej opinii po prostu to mało czytelne. Co więcej - konsultant Orange też nie potrafil tego wytłumaczyć. 😉 

 

Nieważne w takim razie, zobaczę pod koniec miesiąca na fakturze jak to wygląda. 

 

Temat zamknięty, pozdrawiam


Poziom 24, Specjalista
  • 1013
  • 2429
  • 23

[Internet mobilny] Realne zużycie GB - różnica między "Mój orange", a statystykami router

@adrianokgt To dowiedzieliśmy się,  że problem dotyczy usługi abonamentowej.

To na przyszłość lepiej pisać w  Abonamencie, a nie w Na Kartę.

A może nawet przy połączonych usługach to Internet domowy to odpowiedni dział?

Choć trochę się już domyślałem po opisie "Mój Orange"