- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
Te opłaty to nie premium ale usługi elektroniczne. Niestety Orange leci sobie z tematem w kulki. UOKiK dobrał się do skóry z tymi opłatami za infolinię. Ciekawe czy i za to się wezwą. Warto sobie poblokować te usługi. A jeśli już ktoś potrzebuje korzystać ustawić jakiś limit aby nie biło nie wiadomo ile.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
Tak sobie czytałem ten wątek i bez urazy ale to Twój post @Piotrekk85 jako jedyny oparł się o politykę 😁
@Piotrekk85napisał(-a)
Może skończmy w tym wątku z polityką. Niedawno zmieniali ustawę - gdy rządzący chcieli, to by zablokowali usługi elektroniczne.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
@slav72napisał(-a)Tak sobie czytałem ten wątek i bez urazy ale to Twój post @Piotrekk85 jako jedyny oparł się o politykę 😁
@Piotrekk85napisał(-a)
Może skończmy w tym wątku z polityką. Niedawno zmieniali ustawę - gdy rządzący chcieli, to by zablokowali usługi elektroniczne.
Może chodziło mu o politykę biznesową firmy?!
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
@Piotrekk85napisał(-a)
Może skończmy w tym wątku z polityką. Niedawno zmieniali ustawę - gdy rządzący chcieli, to by zablokowali usługi elektroniczne.
Gdyby rządzący chcieli, to by zmniejszyli podatki albo rozdawali 1800+. Z całym szacunkiem - wszyscy wiemy, że rządzący mają zawsze "ważniejsze sprawy". A ja mówię o tym, że OPERATOR mógłby to zrobić bez angażowania rządzących. Ale tego nie robi, bo od dbania o klientów ważniejsze są dla niego zyski, które wiążą się z tymi usługami. I zwrócenie na to uwagi to nie jest żadna "polityka".
@Piotrekk85napisał(-a)
Wcześniejsze też. Każdy narzeka, że to naciąganie. To są normalne usługi.
To są normalne usługi, jeśli ktoś CHCE z nich korzystać. Ale jeśli są ludziom wmulane podstępem, na bazie drobnego druczku na dole strony niewidocznego bez okularów i podsuwanego tak, żeby człowiek nieświadomie kliknął i płacił - to nie mówimy o "normalnych usługach", ale o formie oszustwa.
Obrazowo: nie ma nic niewłaściwego w sprzedaży materiałów budowlanych, prawda? To normalny handel. Ale jeśli w ciemnej uliczce zaczepia Cię groźnie wyglądający oprych i przystawiając Ci nóż do brzucha mówi: "Kup pan cegłę…" - to raczej nie mówimy o normalnym handlu...
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
Tu raczej mamy z sytuacją, że ktoś udostępnił usługę najprawdopodobniej innej osobie - pytanie na ile to było świadome i za pełną zgodą.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
Sorry, jakoś trudno mi uwierzyć w "bardzo dużo potwierdzeń".
Blokada Z AUTOMATU i uruchamianie usług dla chętnych - to rozwiązywałoby sprawę. Jak ktoś chce z takich usług korzystać, zgłasza to do operatora (ale może to zrobić tylko WŁAŚCICIEL numeru - nie wiem, jak to jest rozwiązane w Orange, ja u mojego operatora komórkowego mam 4 numery - mój i 3 dzieci - i nikt poza mną nie może dokonać żadnej zmiany na koncie żadnego numeru; dyspozycję muszę złożyć ja i potwierdzić ją odpowiednim kodem).
Jak ktoś nie chce, to nie uruchamia - i nie ma ryzyka, że kliknie przypadkiem, że źle zrozumie komunikat (w 9 przypadkach na 10 konstruowany tak, żeby był mało zrozumiały), że nie zauważy pytana o zgodę albo że dziecko (czy ktoś inny) zrobi coś na własną rękę.
Tylko do tego - powtarzam - operator musi chcieć.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
No do licha, Piotrze! Jak ktoś CHCE skorzystać, to sobie blokadę ZDEJMUJE.
Absolutnym minimum (o tym też już kiedyś tu pisałem) powinna być zasada narzucona przez operatora (technicznie jest to zapewne dziecinnie proste), aby każda usługa premium czy inne tego typu atrakcje po kliknięciu wywalała duży, czytelny komunikat (ustawiony przez OPERATORA, nie przez firmę usługową) typu:
UWAGA! Ten wybór wiąże się z opłatą XX zł (albo - XX złotych miesięcznie, albo XX złotych za każdego SMS…) - czy potwierdzasz swoją zgodę.
Choć tyle. Wtedy przynajmniej odpadłyby wszystkie przypadkowe kliknięcia etc.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Co zrobić w sytuacji wyższej faktury o podejrzane transakcje?
Jakby ktoś dał komuś swój telefon i nagle ktoś zacznie dzwonić do egzotycznych krajów - to nikt nie robi hałasu. Karta w routerze ma możliwości na smsy.