Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 492
  • 624
  • 6

Oszukiwanie i naciąganie klientów

Ale globalne a nie jednorazowe.

Inaczej napiszę.

Jak zgodzę się odebrać telefon od osoby na własny koszt to globalnie zawsze już wyrażam zgodę dla wszystkich ???

Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 1067
  • 1616
  • 7

Oszukiwanie i naciąganie klientów


@Piotrekk85napisał(-a)
Autoryzacja odbywa się przy rejestracji w sieci. Tak samo by zadzwonić nie wysyłasz najpierw smsa z potwierdzeniem? Spójrzcie na różne fora ale obiektywnym okiem. Ten wątek ciągnie się długo ale prawie te same osoby piszą.

Nieprawda. Komentują te same osoby ale co rusz nowi ludzie zgłaszają nowe przypadki! Ostatnio szczególnie ci, których zaskakują nocne sms-y o subskrypcji.

Tylko nie mów, ze to pewnie przez te upały nie mogą ludzie normalnie spać w nocy i... grają 😉

Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 28107
  • 19352
  • 1237

Oszukiwanie i naciąganie klientów

Sama możliwość jest domyślna dla wszystkich. Nie ma obecnie przepisów prawa nakazujących blokowania usług premium czy elektronicznych (w zeszłym roku posłowie nad tym dyskutowali i taka była decyzja). Może trudno Ci w to uwierzyć, ale większość klientów woli wygodę i ceni takie płatności przez operatora.

Warto też wiedzieć, że telefon komórkowy nie jest anonimowy wbrew obiegowym opiniom. Wykonując połączenie, sms czy korzystając z internetu z mobilnej transmisji danych przy odpowiednich warunkach udostępniamy identyfikator swojej usługi innym dostawcom. Aktywacja takich usług przy korzystaniu z mobilnej transmisji danych nie wymaga wpisania pinu czy numeru telefonu. Reklamy taki serwisów są wszędzie: na pudelku, pomponiku, stronach niektórych urzędów, olx, allegro, onet, wp, interia, strony dla dorosłych, itp itd. Praktycznie większość serwisów korzysta z serwisu reklamowanego którego właścicielem jest Google i stamtąd pochodzi większość reklam.

Dajesz przykład rozmowy na koszt odbiorcy. Usługa która jest dostępna w Orange daje możliwość wysłuchania informacji słownej głosowej - i też (choć w mniejszej skali) komunikat jest mocno nieprecyzyjny. Korzystając z komórek bardzo rzadko pamiętamy numery telefonów swoich znajomych - więc zatem jak rzeczywiście zdecydować czy odebrać rozmowę na koszt odbiorcy czy nie? I też domyślnie każdy ma możliwość odbioru rozmów na swój koszt. Lub opcjonalnie taką usługę można zablokować.
Highlighted

Poziom 40, Guru *****
  • 28107
  • 19352
  • 1237

Oszukiwanie i naciąganie klientów

@bluesmanniak: bo rozpoczęły się wakacje, jest gorąco, wykluczenie cyfrowe robi swoje. Poza tym nikt na forum nie przyzna się, że ogląda strony dla dorosłych. A wszystkie statystyki pokazują, że 1/5 Polaków w wieku 16-75 ogląda takie serwisy. I to zwykle z tego wynika.

Poza tym kolejne badania pokazują, że tylko koło 1/10 potrafi dobrze korzystać ze smartfona. Wszystkie zdjęcia które pokazywałem w tym wątku serwisów dotyczących aktywacji usług był na względem dużych telefonach. A niestety sporo osób ma mniejszy wyświetlacz gdzie guzik "Anuluj" jest niebezpiecznie blisko guzika "zamawiam i płacę".

Najgorsza jest świadomość, że przez internet mogę wszystko i bez konsekwencji. Można hejtować, trollować itp itd i korzystać z serwisów bez żadnych konsekwencji. Wystarczy sobie spojrzeć na dowolny serwis społecznościowy. A niestety nikt nie czyta ostrzeżeń przed po "Polak mądry po szkodzie". Usługi elektroniczne pojawiły się koło 5 lat temu, było już z 10 różnych kampanii z tym związanych (również wysyłka sms do klientów którzy mają zgody na kontakty obsługowe) i ciągle widać, że sporo osób jest zaskoczonych nie tylko aktywacją, ale też faktem że coś takiego jak "usługi elektroniczne" istnieje.

Highlighted

Poziom 21, Pasjonat
  • 1067
  • 1616
  • 7

Oszukiwanie i naciąganie klientów

Z teoretycznego punktu widzenia to co pisze @Piotrekk85  jest prawdopodobne.

Natomiast z socjologicznego(?) punktu widzenia to na miejscu takiego nocnego marka po otrzymaniu sms-a nie leciałbym z tym na forum żeby pyszczyć!? No może są i tacy idący w zaparte ale żeby aż tylu?

Highlighted

Poziom 16, Komentator
  • 38
  • 35
  • 0

Oszukiwanie i naciąganie klientów

sam Orange jakie naciąganie na kasę prowadzi, o tym już się nie pisze, tylko składac skargi do UOKiK.

 

Najpierw zachęcają, okazuje się, że to jest bardzo przydatne bo związane z epidemią, walczy się zaleca, a potem wyłudzają kasę, bzdury wypisując na koncie, krocie zaległości

Highlighted

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 1
  • 1
  • 0

Oszukiwanie i naciąganie klientów

witam robaczki 🙂

chyba pojawił się nowy numer z mobiltekiem.

Kupiłem kartę sim z Orange na allegro z pakietem internetu X GB.

Oczywiście przed wysyłką karty sprzedawca zażądał rejestracji karty u operatora.

Po otrzymaniu karty i załadowaniu jej do modemu LTE dostałem sms-a o treści:

 

Dziekujemy za skorzystanie z serwisu Keytogame PPE,koszt 204.49zl z VAT.Reklamacje nalezy skladac do MOBILTEK pod adresem reklamacje@mobiltek.pl

 

pisałem do sprzedawcy o co tutaj kamen, ale ten daje dziwne wymijające odpowiedzi.

chodzi o to że na karcie po rejestracji została zakupiona jakaś usługa, klucz do gry? za 204.49,

a kartę kupiłem za niecałe 50zł. więc coś tu śmierdzi.

Highlighted

Poziom 16, Komentator
  • 38
  • 35
  • 0

Oszukiwanie i naciąganie klientów

żeby to tylko to..... ja zakup sprzętu (laptopa) też wydaje mi się nie uczciwe.

 

Co tu się dziwić, same przekręty, oszustwa i naciągania na kasę