Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 1067
  • 1685
  • 7

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem


@Gawron101napisał(-a)

Witam, ja miałem problem gdyż nie uznano mojej reklamacji. Napisałem więc poniższy tekst. Zamieszczam bo może ktoś skorzysta.

 

.....

- historii korzystania z Państwa usług. Na bilingu musi znaleźć się data logowania do profilu, nazwa gry z której korzystano, czas korzystania przy każdorazowym logowaniu.

 


Zauważę tylko, że zamówienie usługi (co oznacza zobowiązanie do opłaty) wcale nie wymaga późniejszego korzystania z usługi 😉


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 4
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

Cześć @Adaś12  w pierwszej kolejności należy skontaktować się z dostawcą serwisu pod numerem +48 22 263 93 47 lub pod adresem email: pl@mediaregie.es. On najlepiej udzieli Ci odpowiedzi. Operator pośredniczy jedynie w całym procesie. Z tego co czytałem w sieci, są bardzo pomocni jeżeli pojawiają się jakieś wątpliwości.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 8
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

 


@Janhalbnapisał(-a)

@Anonimnapisał(-a)

(…) Operator ani Partnerzy nic nie muszą Emotikon: Smutny


Nie  muszą, ale POWINNI (czy państwo z Mobilteka czytają?). Firma na pewnym poziomie, dbająca o reputację (…i PR) robi także rzeczy, których "nie musi" według prawa i przepisów, ale które dowodzą jej uczciwości i klasy…


Janhalb,

w odpowiedzi na Twoje wcześniejsze pytanie - każdy przypadek wymaga indywidualnego spojrzenia, dlatego zwracamy się z prośbą, by wszystkie sprawy zgłaszać indywidualnie, tak byśmy mogli je rozważyć. Na naszej stronie internetowej widnieje bardzo prosty formularz reklamacyjny, który pomaga w szybkim skontaktowaniu się z nami i wyjaśnieniu sprawy (https://mobiltek.pl/reklamacje/)
Pozdrawiamy
Zespół Mobiltek


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 8
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem


@Janhalbnapisał(-a)

"To żaden argument, bo te usługi wystarczy aktywować klikając w link."

 

A nie uważasz, że to jest nie w porządku? Pokaż mi jakąś inną sytuację, w której wystarczy jedno kliknięcie, żeby co KUPIĆ (bo "aktywowanie [płatnych] usług" to de facto zakup tej usługi).

 

Wejdź na stronę dowolnego sklepu internetowego - nieważne, co chcesz kupić: książkę za 20 zł, skarpetki za 10 zł, smartfona za 1500 czy oprogramowanie za 10 000 - przechodzisz całą procedurę. Klikasz, podsumowujesz, wyrażasz zgodę, dokonujesz płatności. A tu - "kupujesz" płatne SMSy czy subskrypcję jakiegoś badziewia - i wystarczy, że klikniesz w link, a pieniądze lecą.

 

Dlaczego tak jest? Ano właśnie dlatego, że OPERATOR jest pośrednikiem: ma wszystkie Twoje dane i MOŻLIWOŚĆ ściągnięcia z Ciebie płatności (dopisania jej do Twojego rachunku).

 

Uważam, że wszystkie regulacje, o których piszecie (limity, blokady lub ich brak…) to sprawa drugorzędna. Przede wszystkim powinna być absolutnie uniemożliwiona taka forma dokonywania zakupu bez JEDNOZNACZNEGO poinformowania klienta, z czym się to wiążę. Klikam w link (bo mnie skusiło, bo naiwnie myślałem, że wygram wypasionego iPhone'a, bo… cokolwiek) - wyświetla mi się komunikat, w którym jasno i jednoznacznie stoi:

 

Klikając w ten link uruchamiasz PŁATNĄ usługę, której koszty wynoszą… Zgadzasz się? TAK / ANULUJ.

 

Ja nawet kiedy chcę wysłać płatnego SMSa na numer 7… (np. wsparcie akcji charytatywnej), jestem informowany przez wyskakujące okienko, że "Ten numer to numer premium, wysłanie SMS może się wiązać z dodatkowymi kosztami. Zgadzasz się?"

 

Uważam, że takie ostrzeżenie powinno być w każdej tego typu sytuacji. Oczywiście w przypadku SMS zapewnia je operator - ale w przypadku "linków" powinno to być zadanie firmy, która takie usługi udostępnia. Państwo z Mobilteka, jeśli jeszcze śledzicie ten wątek: dopóki tak nie będzie, dopóty trudno mi uznać Wasz model biznesowy za uczciwy.


Szanowny Janhalb,

pozwoliliśmy odwołać się do Twojego komentarza, by prześledzić raz jeszcze opisywany proces:

klikając w baner w formie zdjęcia na stronie niczego jeszcze nie aktywujemy. Baner jest wyłącznie reklamą, która przenosi nas na stronę serwisu. Decydując się na zakup oferty przedstawionej na banerze, wymagana jest od nas rejestracja. Strona prosi o zaznaczenie, że zapoznaliśmy się z regulaminem, po czym zatwierdzamy transakcję przyciskiem „Zamawiam i płacę”.

Co więcej, na tej stronie znajdziemy dodatkowo informacje o kosztach usługi, którą zamawiamy, odnośnik do regulaminu oraz instrukcja jak tę usługę wyłączyć.

Zatem potwierdzamy, że ostrzeżenie znajduje się na stronie, na której akceptujemy płatność.
Mamy nadzieję, że udało nam się rozwiać wątpliwości. W razie dodatkowych pytań zapraszamy do indywidualnego kontaktu.


Poziom 22, Odkrywca Przestworzy
  • 437
  • 1104
  • 13

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

No cóż, to może tę wypowiedź skomentują osoby, które założyły ten wątek - niech nam powiedzą, czy zaznaczały fakt zapoznania się z regulaminem i skorzystały z przycisku "Zamawiam i płacę".

 

Bo zdaje się, że nic takiego nie pamiętają…


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 6
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

Dopisuję w wątku dot. "zamawiam i płacę". Część z komentarzy w ogólnym wątku są tendencyjne i ewidentnie odpisują na forum "osoby ustawione lub podstawione". Uważam Mobiltek za oszustwo i wyłudzanie pieniędzy w wyjątkowo parszywy sposób. Naliczone u mnie bezpodstawnie zostało ok. 100 zł (doliczone do faktury w ramach usług zarejestrowanych w Orange na firmę, oczywiście fv muszę opłacić w terminie, wiadomo - bo zależy mi na ciągłości usługi i działających telefonach oraz internetach). Zaznaczam, że nic nie subskrybowałam ani też nie wyrażałam zgody na jakiekolwiek zamówienia ani płatności. Nawiązując do treści postu poprzednika - nie zaznaczałam opcji zapoznania się z regulaminem i NIE SKORZYSTAŁAM Z PRZYCISKU "Zamawiam i płacę"! Działam w branży marketing on-line i jestem bardzo świadomym i wyedukowanym użytkownikiem sieci oraz różnych urządzeń (mobile, desktop, tablet).

Zadzwoniłam do Orange, uświadomiono mnie, iż należy zablokować określone usługi. Nie każdy ma tego świadomość, więc radzę zadzwonić do swojego operatora i z góry zablokować co trzeba, aby uniknąć tego typu naciągania i oszustwa. Orange również traci w moich oczach w obliczu tej sytuacji, dodam iż jestem wieloletnim dobrym klientem na kilka różnych usług mobilnych oraz stacjonarnych, najpierw jako klient indywidualny, a teraz firmowy. 

W mailu od Orange otrzymałam tego typu informację:

Numer telefonu: XXXXXXXXX,  Data aktywacji: 2019-05-19 18:51:39, Nazwa produktu/usługi: Gameland INFO: 222639347 reklamacje@mobiltek.pl, Wyrażono zgodę na wcześniejsze świadczenie usługi: NIE .


"Wyrażono zgodę na wcześniejsze świadczenie usługi: NIE"...

 

A na odpowiedź ws reklamacji czekam, i czekam...i nie wiem czy się doczekam. Widocznie w skrzynce odbiorczej dla adresu e-mail reklamacje@mobiltek.pl zabrakło miejsca...


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

To chodzi o zgodę czy wyraziłaś zgodę na świadczenie usługi przed 14 dniami (rezygnując z odstąpienia) przy aktywacji czy nie. A nie czy skorzystano z usługi czy nie.

Anonim

Nie dotyczy

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

@MartaKP  jest XXI wiek i nawał reklam których się nie da zamknąć, jako Informatyk z marszu więc karty sim zablokowałem na wszystkie usługi Premium i Elektroniczne, nie ma co Operatora obarczać tym, bo część świadomie korzysta z takich usług, dziwi fakt takiej beztroski w Internecie, akcent na Mobilny Internet, gdzie łatwo złapać niechcianą subskrypcję, ba nawet na FB się da, nie trzeba klikać w reklamy, wystarczy że ktoś udostępnia swój numer komórki.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 6
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

Piotrekk85 - W obliczu całej sytuacji nie ma znaczenia czy wyrażałam jakąkolwiek zgodę czy jej nie wyrażałam, ponieważ nie zaistniał fakt aktywacji. Z zawodowego punktu widzenia jako firma mogę wystawiać i wysyłać klientom faktury za usługi bez ograniczeń i ścigać ich jeśli chodzi o terminy płatności. Jednak tak się nie dzieje, ponieważ najpierw musi być jasno określona wola współpracy jednej i drugiej strony oraz zdarzenie potwierdzające akt zawarcia zlecenia usługi, potwierdzony.


Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 6
  • 0

Opłata na fakturze za usługę, której nie zamawiałem

Irek, masz absolutną rację. Nawał pracy i obowiązków spowodował, że nie przyszło mi do głowy, aby zablokować usługi o których piszesz, już to oczywiście zrobiłam na wszystkich numerach. Nie obarczam całą winą operatora, ale doskonale wiemy, że i operator i ta trzecia strona na tym zarabiają. Więc nie zamierzam od razu rezygnować ze wszystkiego co mam w Orange, choć czuję niesmak i zraziłam się. Liczę, że takie publiczne dyskusje przydadzą się innym, a wniosek jest następujący - "zadzwoń koniecznie do swojego operatora i zablokuj co trzeba!"

Podpisując umowę z jakimkolwiek operatorem sieci nie słyszałam, aby jakiś handlowiec bądź konsultant sygnalizował klientowi, że takie usługi należy zablokować, aby zabezpieczyć się przed aktem, niestety, wyłudzania pieniędzy. Tysiąc takich poszkodowanych osób jak ja daje 100 000 zł przychodu...