Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy z ADSL

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Recenzent
  • 5
  • 1
  • 1

Problemy z ADSL

Cześć. 2 dni temu rano internet mi po prostu padł. Sieć domowa działa dobrze, ale nie ma połączenia z ADSL. Zgłosiłem to 2 dni temu do BOK, konsultant zauważył "zakłócenia na linii", technicy sprawdzili podobno dzisiaj rano i wszystko w porządku jest "u nich", więc zaplanowali wizytę u mnie. Pech chciał, że konsultant w BOK zapisał im w formularzu, że jestem dostępny tylko w dni robocze...także wizyta najwcześniej w poniedziałek, super.

 

(Na wstępie - nie mam telefonu stacjonarnego, RJ11 jest bezpośrednio podłączone do gniazda telefonicznego i modemu)

Do rzeczy: Modem Sagem (stary) zaczął pokazywać próby synchronizacji/brak sygnału poprzez migającą diodę synchronizacji. Idąc za sugestią konsultanta pojechałem do sklepu i kupiłem TP-Linka(TD-W8961N), podłączyłem go i ta sama historia - przed wchodzeniem w ustawianie połączenia powinien złapać sygnał ADSL i zasygnalizować gotowość do konfiguracji przez zaświecenie 4 diód,w tym diody ADSL i sąsiadującej informującej o dostępie do internetu. Natomiast dioda ADSL powtarza tylko sekwencję migająca->zapalona przez kilka sekund->wygasła (ciągłe próby synchronizacji), a sąsiadująca z nią jest stale wyłączona. Ergo - brak synchronizacji ADSL. W "diagnozie" obu modemów testy wysypują się na ADSL.

 

Nie wiem na ile to może być związane, ale przez ostatnie kilka tygodni stary modem tracił losowo co kilka godzin sygnał na chwilkę, sama przerwa kilka-kilkanaście sekund, po czym ponowne łączenie, sumarycznie ok. 1-2min przerwy. Ok. 3-5 przerwań zauważanych w ciągu dnia. Raz na jakiś czas po takim przerwaniu sygnał nie wracał przez dłuższy czas, zresetowanie modemu naprawiało problem.

 

Chwyciłem multimetr i zmierzyłem napięcia w gniazdku telefonicznym:

-pomiar na DC wskazuje ~48V

-pomiar na AC  - it's complicated...podpięcie obu sond skutkuje napięciem 0V, podpięcie pojedynczej sondy wskazuje ok. 0.35V.

 

Spotkał się ktoś z takim problemem? Z mojej perspektywy u mnie wygląda wszystko w porządku (chociaż trochę dziwi mnie napięcie AC - nie jestem elektrykiem, nie wiem dlaczego taki pomiar wychodzi). Dwóch konsultantów mnie zapewnia, że ze strony Orange jest OK i "modem wysyła im sygnał o błędach logowania/zakłóceniach na linii". W ustawieniach modemu też ciężko grzebać, gdy teoretycznie w pierwszej kolejności powinien on złapać synchronizację, której nie łapie...

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 13, Recenzent
  • 5
  • 1
  • 1

Problemy z ADSL

Zakończenie sprawy:

Po wizycie 2 ekip i zmianie par przewodów sygnałowych dochodzących z pobliskiego słupka do posesji wygląda na to, że ze względu na dużą odległość od najbliższej centrali przydzielona szybkość internetu mogła być za duża, przez co był on niestabilny. Poza zmianą pary przewodów i całą blisko 2 godzinną magią techników zalecono mi obniżenie szybkości internetu...zobaczymy jak będzie ze stabilnością w najbliższym czasie.

 

Dziwi mnie mocno to, że przez kilka lat internet na tej szybkości działał w sumie bez zarzutów poza ostatnimi tygodniami i średnio mnie satysfakcjonuje obcięcie szybkości o połowę. Póki co działa, zobaczymy na ile stabilnie.

 

Morał: Jak modem nie łapie sygnału DSL, tudzież rozłącza go i poza tym pozostałe funkcje działają, to wzywajcie techników, bo to raczej nie u was tkwi problem. I na marginesie upewnijcie się, czy doradcy dobrze zanotowali Wasz numer telefonu, albo będziecie czekać na kontakt tydzień...

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

9 ODPOW. 9
Konto usunięte

Nie dotyczy

Problemy z ADSL

W nowy router wstawić login, hasło i czekać na przyjazd techników. Czyli ustawić wszystko w routerze tak jak powinno być. 


Poziom 13, Recenzent
  • 5
  • 1
  • 1

Problemy z ADSL

Tja, login i hasło nic nie dają. Nawet wstawienie defaultowych rejestracja@neostrada.pl i rejestracja nic nie daje. Wygeneraowałem też nowe hasło, które też pozostaje bez efektu. Dzięki za odpowiedź.


Poziom 40, Guru *****
  • 30807
  • 25334
  • 1313

Problemy z ADSL

Jeśli dane rejestracyjne nie łączą z netem, to trzeba czekać na techników
Konto usunięte

Nie dotyczy

Problemy z ADSL


@Viszunapisał(-a)

Tja, login i hasło nic nie dają. Nawet wstawienie defaultowych rejestracja@neostrada.pl i rejestracja nic nie daje. Wygeneraowałem też nowe hasło, które też pozostaje bez efektu. Dzięki za odpowiedź.


Login i hasło są do uwierzytelnienia klienta. Po co generować nowe hasło jak jest obecne znane. Usługa raz zarejestrowana raczej powinna działać. Brak synchronizacji to brak sygnału adsl, to jest już sprawa techników. 


Poziom 31, Ekspert
  • 1765
  • 2043
  • 103

Problemy z ADSL

@Viszu Próbuje się łączyć, idzie prawdopodobnie po jednej żyle. Problem w kablu instalacyjnym lub gdzieś dalej. Bez technika w domu się nie obędzie.


Poziom 13, Recenzent
  • 5
  • 1
  • 1

Problemy z ADSL

Rozumiem. Dzięki za wszystkie odpowiedzi.


Poziom 13, Recenzent
  • 5
  • 1
  • 1

Problemy z ADSL

Zakończenie sprawy:

Po wizycie 2 ekip i zmianie par przewodów sygnałowych dochodzących z pobliskiego słupka do posesji wygląda na to, że ze względu na dużą odległość od najbliższej centrali przydzielona szybkość internetu mogła być za duża, przez co był on niestabilny. Poza zmianą pary przewodów i całą blisko 2 godzinną magią techników zalecono mi obniżenie szybkości internetu...zobaczymy jak będzie ze stabilnością w najbliższym czasie.

 

Dziwi mnie mocno to, że przez kilka lat internet na tej szybkości działał w sumie bez zarzutów poza ostatnimi tygodniami i średnio mnie satysfakcjonuje obcięcie szybkości o połowę. Póki co działa, zobaczymy na ile stabilnie.

 

Morał: Jak modem nie łapie sygnału DSL, tudzież rozłącza go i poza tym pozostałe funkcje działają, to wzywajcie techników, bo to raczej nie u was tkwi problem. I na marginesie upewnijcie się, czy doradcy dobrze zanotowali Wasz numer telefonu, albo będziecie czekać na kontakt tydzień...

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście


Poziom 36, Guru *
  • 6487
  • 12032
  • 201

Problemy z ADSL

@Viszuwypada zakończyć "temat", oznaczając najlepszą odpowiedż, jako "Rozwiązanie" 😉

Inni znajdą szybciej taki wątek, to tak na marginesie 😉


Poziom 27, Specjalista
  • 1303
  • 2398
  • 43

Problemy z ADSL

Miewam podobne sytuacje z moją neostrada. U mnie problemem są stare kable, ale rozwiązaniem okazało się lekkie przecięcie upstreamu bo to jego niestabilnosc powodowała rozlaczenia.

Jeśli takie rozliczenia się nasilają i same z siebie nie ustaja to wtedy dzwonie do bok i proszę o przecięcie upstreamu. Na szczęście swiatlowod jest coraz bliżej 🙂