Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 1

    Otwarty

  • 2

    Realizowany

  • 3

    Zrealizowany

Komentarze
Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny

Jestem na TAK jak 👍

06-02-2022

Nie dotyczy

Popieram 😎

06-02-2022

Poziom 21, Odkrywca Przestworzy

Tak tak popieram 🙂

06-02-2022

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

Mi to nie potrzebne ale zagłosuje na tak

06-02-2022

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny

Pomysł wspaniały i bardzo bym chciał, żeby został zrealizowany. Mam jednak obawy, czy to nastąpi patrząc na obecne obwarowania ochrony danych osobowych.

Kolejny problem, to udostępniona baza klientów, gdzie dane mogą zostać wykorzystany w niewłaściwy sposób. Wątpię, czy pomysł przejdzie. Głosuje na tak.

06-02-2022

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@ketrasaArtur 

No ale skoro rozdają to za darmo w salonach na DVD... Jaki problem obwarować dostęp w sieci adekwatnymi zgodami? Sama publikacja danych jest poprzedzona akceptacją zgód, więc żaden IODO nie powinien się czepiać.

07-02-2022

Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny

@j131 uważam, że tu może być dostępu wykorzystanie bazy w nieprawidłowych celach. Baza online nawet z zabezpieczeniami jest łatwym kaskiem do wyciągnięcia danych. Tu widzę większy problem.

07-02-2022

Poziom 21, Odkrywca Przestworzy

Inni operatorzy kablowi i komórkowi umożliwiają sprawdzenie swojej bazy przez www. Nie widzę problemu, żeby Orange to ogarnął.

07-02-2022

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

popieram

 

07-02-2022

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@ketrasaArtur 

Mam jeszcze gdzieś w szufladzie taką książkę telefoniczną na CD z końca ubiegłego wieku. Ta płyta nijak zabezpieczona nie jest. Może ktoś potwierdzi, że te płytki rozdawane teraz w salonach są lepiej zabezpieczone? Nawet jeśli są, to nie przekonują mnie tego typu argumenty, bo każdy sposób dystrybucji danych można adekwatnie zabezpieczyć przed niepowołanym dostępem czy kopiowaniem.

07-02-2022

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

Bez RODO i z 2001/2002 spis książkowy z TP S.A. posiadam i wiele stacjonarnych numerów jest aktywnych. A skoro tak, to żadne zakazy nie zlikwidują procederu handlowania danymi. Popieram😊

07-02-2022

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

A propos RODO to zastanawiam się nad przypadkami, gdy ktoś zaistniał w "książce" - jest "stara edycja", ale po jakimś czasie wycofał zgody na ujmowanie w spisie, w sytuacji gdy jakiś "kolekcjoner" (co chwilę trafiam na firmy udostępniające - za opłatą - bazy danych) zbierze różne wydania.

07-02-2022

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy

@Misiek62 

Masz rację i to dużą.

15-02-2022

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@OdoArd 

Co konkretnie masz na myśli? Że RODO jest do kitu czy że RODO jest według Ciebie przyczyną nieudostępniania tej bazy online?

15-02-2022

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy

@j131 

To co napisałeś.

Będzie bardzo duży problem z odświeżaniem stanu zgody na opublikowanie swoich danych w Spisie. Dzisiaj daje zgodę, a jutro nie bo miałem kilka telefonów. I co? Nadal wydzwaniają chociaż już cofnąłeś zgodę i okazuje się, że Twój numer dalej w nim jest.

A tak miedzy nami mówiąc to jak raz wycieknie numer to nie odgonisz się od wydzwaniania. Ja nigdy go nie udostępniłem, a ktoś sprzedał mój numer i teraz szukaj wiatru w polu na Ukrainie.

Także jestem przeciwny, gdy nie będzie on dynamiczny, zgodny z naszymi zgodami.

15-02-2022

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@OdoArd 

Ale tu nie chodzi o zgody marketingowe, tylko o konkretną zgodę na umieszczenie telefonu w spisie abonentów, kiedyś nazywanym "Książką telefoniczną". Raz wydrukowany telefon w takiej książce zostaje. Zgodnie z Twoim rozumieniem RODO powinno się w tej chwili spalić wszystkie stare książki telefoniczne, a ich posiadaczy ścigać. Pomysł nie narusza niczyich praw nabytych w związku z RODO, ponieważ na publikację danych wymagana jest odrębna zgoda. Postuluję tylko zmianę dystrybucji produktu: z dystrybucji na nośniku elektronicznym, na dystrybucję internetową. Nie przekonałeś mnie jakoby RODO miało tu cokolwiek do rzeczy.

15-02-2022

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy

@j131 

Co do RODO nie masz racji, ale to już inny temat. Skupmy się na tym.

Ja też jestem za .... internetowym spisem, ale tutaj jakoś muszą być odświeżane informacje. Masz przecież na swoim koncie Mój Orange możliwość włączenia lub wyłączenia zgody na dołączenie do spisu abonentów i możesz to robić wielokrotnie. Dla zabawy? Nie, to musi działać. Jak ot nie będzie działało to tak jakbyśmy umieścili swoje dane w papierowej książce telefonicznej.

15-02-2022

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

@OdoArd 

To akademicka dyskusja. I tak tego nie zaimplementują. Skoro dystrybuują spis na nośnikach to zgody też się w stosunku do nich nie aktualizują. Nadal nie widzę różnicy. Ba, nawet widzę różnicę na korzyść publikacji internetowej - w końcu ta mogłaby być dynamiczna, bazująca tylko na aktualnych, obowiązujących zgodach.

15-02-2022

Nie dotyczy

@j131  tu masz sporo racji 😉

Publikacja elektroniczna na portalu z aktualizowaną bazą vs zgody na udostępnianie numeru w spisie telefonów.

04-03-2022

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy

Popieram

21-06-2022