Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

Nowy dekoder do oferty ADSL/VDSL

Proponuję wprowadzenie nowego dekodera do oferty telewizji kablowej, obecnie flagowy model dekodera jakim jest Samsung ICU-100 jest zoptymalizowany wyłącznie do oferty Światłowodowej która jakby nie patrzeć nie dociera do ponad 50% kraju.

 

Obecne dekodery Sagemcom, są reliktem technologicznym.

 

Główne błedy:

- dekoder wiesza się dość często przy wykonaniu kilku operacji za szybko

- dekoder wiesza się przy odtwarzaniu i cofaniu nagrań jak i filmów VOD

- często zawodzi grafika ekranowa, m.in. przy przechodzeniu m.in. kolekcjami internetowymi 

 

ale również rzeczy które nie posiada a ma Samsung:

- nowe intuicyjnie menu dekoder

- aplikacje NETFLIX, bo śmiało mógłby być, wymagania techniczne to min. 2 Mb/s

- podłączenie dowolnego dysku twardego, dedykowane dyski Sagemcom są praktycznie nie osiągalne w sieci sprzedażowej

- nagrywanie więcej niż jednego programu

 

Dlatego uważam że rozsądne byloby wprowadzić nowy model dekoderów dla osób chcących korzystać z Orange TV a nie mających możliwości używać Światłowodu z uwagi na swoją geolokalizacje i długotrwałą rozbudowę infrastruktury światlowodowej.

 

Dlaczego?

 

Konkurencja już dawno poszła do przodu ze swoim sprzętem m.in. NetiaPlayer z funkcją GigaNagrywarki czy wszechstronny EVOBOX IP który wejdzie niebawem.

 

Co więcej, naprawdę niekonfortowo się używa dekoderów Sagemcom jak WHD80 a już o UHD88 nie wspomnę.

 

Warto docenić i zachecić do Orange tych którzy się zastanawiają nad nc+, Cyfrowym Polsatem, Netią czy innymi firmami z uwagi na nerwy i dyskonfort używania dekoderów Orange wydawanych do ofert gdy nie ma dostępnego Światłowodu jednocześnie pokazując że Orange jest innowacyjne i nowoczesne dla wszystkich a nie dla wybranych.

 

 

26-08-2018 w Pomysły

Komentarze
Nie dotyczy

Pomysł sensowny więc Popieram!

27-08-2018

Poziom 45, Pionier Misji

Pomysł wygląda fajnie, ale pod kątem biznesowym może być nieopłacalny.

27-08-2018

Nie dotyczy

Oferta na miedzi jeszcze trochę czasu będzie, chyba warto zainwestować, to dla Operatora nie taka duża kasa, klienci przecież płacą za usługi to koszty się zwracają.

27-08-2018

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

Wystarczyło by Samsungi ICU-100 samemu (Orange) wykastrować oprogramowaniem z 4K (bo przecież będzie działał z każdym łączem bo ma ethernet) i wtedy zwiększyć partie lub zamówić u Samsung wersje HD dla miedzi.

 

Albo odblokować wydawanie Samsungów ICU-100 do miedzi, wkoncu nawet z 4K sobie poradzi, na TV daje rade to i na dekoderze da. Wtedy wystarczy zamówić więcej partii.

 

Zawsze można dać oplate za najem, lepsze to niż dać nowych klientów innym operatorom.

27-08-2018

Poziom 45, Pionier Misji

Okej. Ale dajesz przykłady urządzeń ktore są w wiekszości wypadkow dostepne na modernizowanych laczach w danej sieci. Orange taką modernizację robi teraz przeskokiem na światłowód. Sam sprzęt to nie wszystko.

27-08-2018

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy
Pokaż szczegóły
 

Sam sprzęt to dużo, Sagemcom muli ile się da, słaby RAM, procesor i optymalizacja oprogramowania. 

 

Dekoder w przeciwieństwie do Funbox 3.0 nie jest wyłącznie do Światłowodu bo jest identyczny jak każdy inny ma łącze Ethernet, jest wyłącznie przydzielany do Światłowodu poprzez decyzje Orange.

 

Oczywiście nikt nie jest przeciwny zamówieniu nowego dekodera, ale podałem przykład na redukcje kosztów. Odblokować Samsungi do VDSL i dać w najem ale jak napisał Irek miedź trochę zagości, nawet w moich rejonach do 2020 nie ma planów na Swiatłowód.

27-08-2018

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny

Popieram, samo odczuwam uciążliwości związanie z korzystaniem  z WHD 80. 

01-09-2018

Poziom 18, Badacz Przestworzy

Sagemy to "szajs". Opcji jest wiele od odblokowania możliwości wymiany na Samsungi, po zupełnie nowy sprzęt, bo nawet Samsung nie jest nowością ale w stosunku do oferty Sagem'a to skok.

Ja sam męczę się z nim niemiłosiernie ale sam serwis rozkłada ręce, bo sami wspominają, że wymiana na nowy nic nie zmieni (m.in. brak dźwięku po ponownym włączeniu, brak sygnału w TV jeśli dekoder włączy się w złym momencie, zawieszanie systemu, etc...).

 

Może Orange rozważy opracowanie (a raczej zleci opracowanie) modułu CAM Cl+ dla usług IP-TV, bo zdecydowana większość telewizorów wspiera taką opcję rozszerzeń. Nie wiem czy to w ogóle możliwe, ale wtedy przynajmniej pozbylibyśmy się najsłabszego ogniwa 🙂

 

Jeszcze inna opcja to zwyczajnie odblokowanie usług na inne urządzenia - zostaje sama karta OrangeTV i tyle ale to raczej nie w interesie operatora.

04-09-2018

Poziom 15, Badacz Przestworzy

WHD 80 już jest od paru lat, więc przydałby się jakiś nowy dekoder dla klientów usług w technologii ADSL i VDSL, więc popieram pomysł

09-10-2018

Poziom 18, Badacz Przestworzy

My sobie możemy popierać, a Operator i tak ma to w głębokim poważaniu 😉 Co widać po takim temacie jak ten - nie odezwał się tutaj nikt związany bezpośrednio z Siecią.

 

Mnie zastanawia inna rzecz - gdyby zdobyć taki dekoder z rynku wtórnego, czy będzie on działał u każdego kto ma Orange TV "po miedzi"? Czasami zdarzają się ogłoszenia tu i ówdzie na sprzedaż kompletów.

09-10-2018

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

Bo nie rozumiecie że w tak dużym finansowo zagadnieniu jak wprowadzenie nowego dekodera czy zamówienie/przerobienie ICU pod VDSL 5 głosów to nie jest nic.

 

Bardzo dziękuje wszystkim za głosy, jestem niezmiernie wdzięczny ale jak chcecie popchać sprawę "do przodu" to skrzyknijcie krewnych i znajomych będących u pomarańczowych, niech też głosują na główny pomysł! Wtedy to się ruszy 😄

 

Odnośnie dekodera  z rynku wtórnego, niestety to nie przejdzie.

09-10-2018

Poziom 15, Badacz Przestworzy

Owszem to akurat prawda, że Operatora ma to w głębokim poważaniu. Problem stanowi nawet wymiana zwykłego modemu na inny, także raczej wątpliwa sprawa, że coś w tym temacie zrobią.

10-10-2018

Poziom 18, Badacz Przestworzy

@ludwik1Czyli ani oryginalny Samsung z Orange, ani żaden inny zgodny z kartą dostępu stosowaną przez Orange nie przejdzie?

Ja coraz bardziej zastanawiam się nad montażem zwyczajnej satelity od C+, bo i jakość usługi lepsza, i oferta bogatsza. Nawet jeśli miałbym sobie oszpecić elewację talerzem.

10-10-2018

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

Podobno jest już nowy dekoder dla miedzi. Ktoś wie kiedy zostanie wprowadzony?

20-04-2019

Zespół Nasz Orange

@ludwik1 operator słucha, czyta i reaguje w zależności od aktualnych priorytetów. Czasami na dany temat potrzeba trochę więcej czasu 😞 Tak jest w tym przypadku. Obecnie jesteśmy na etapie rozważania jakie rozwiązanie przyjąć. Opcji jest kilka i mam nadzieję, że pójdzie to sprawnie.

Dzięki za wpisanie pomysłu 🙂 Wszystkim, którzy udzielili się w temacie, dziękuję za głos w dyskusji.

Jak tylko będą nowe wieści w temacie, damy znać 🙂

20-05-2019

Poziom 18, Badacz Przestworzy

Czyli jak rozumiem nadal nie możliwości wymiany dekodera Sagem na Samsunga? Kiedy można się spodziewać jakiejś informacji, bo nie ukrywam, dekoder "jednym kablem" wisi już za oknem 🙂

21-05-2019

Zespół Nasz Orange

@radekrp90 w tej chwili ICU 100 dedykowany jest tylko dla oferty światłowodowej. Mam nadzieję, że dla miedzi coś niedługo się zmieni - temat jest na etapie analizy przez dział zajmujący się telewizją w Orange. Póki co, nie mam jeszcze konkretnych informacji do przekazania. Jak tylko coś się zmieni damy znać.

21-05-2019

Poziom 18, Badacz Przestworzy

Trochę odświeżę - czy nowo wprowadzony dekoder Sagemcom IWU 200 może być zamiennikiem dla obecnych dekoderów xDSL (mi zależy głównie na zmianie dekodera WHD80, który i tak niedomaga ale czekałem z jego zgłoszeniem do czasu pokazania jakiegoś nowego urządzenia).

 

Ze strony wynika, że jest zarówno dla światłowodu jak również dla xDSL ale czy dla każdego abonenta? Jest już niby jeden temat gdzie opisano, że tylko dla nowych ale jakie są plany?

 

Kolejna sprawa - jaką to ma w ogóle funkcjonalność, bo informacje prasowe nie wyjaśniają wszystkich interesujących aspektów.

21-08-2019

Poziom 20, Odkrywca Przestworzy

@radekrp90 tak nowy dekoder jest również dla ofert xDSL 80 Mb/s. Orange obecnie nie przygotował możliwości wymiany dekodera głównego na IWU200 ani dekodera do MR na IWU200 (po prostu brak w systemie). Więc teoretycznie nie jest dla starych abonentów, jednakże najprawdopodobniej można go otrzymać biorąc do MR, nie na wymiane dekodera MR ale jako biorąc MR od nowa, trzeba by zrezygnować z obecnego (oczywiscie dodatkowa doplata 10zl).

 

No jak jaką funkcjonalność, wszystko masz na stronie. Możesz oglądać TV i VOD, dodatkowo jest w 4K oraz masz Multinagrywarkę i tyle. System jest nowy z dekodera Samsung ICU100.

21-08-2019

Zespół Nasz Orange

Odpowiedzią na ten pomysł jest wprowadzony jakiś czas temu dekoder Sagemcom IWU 200. Pomysł już dawno powinien dostać stratus zrealizowany. Przepraszam za opóźnienie, aktualizuję i dziękuję za pomysł i głosy 🙂

07-04-2020

Zespół Nasz Orange

Status zmieniony na: Zrealizowany