Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA SMS 60968 11,07 pln

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 37
  • 32
  • 0

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

Mój drogi przyjacielu Arturze z Zespołu Nic Nie Możemy Orange .Nikt nikomu nia zabrania niczego blokować cytując twoją wypowiedź "My ich nie wybieramy i nie możemy blokować "swobody działalności gospodarczej".Ale to jak wygląda umowa o świadczenie usług zarówno z klientami jak i kontrahentami to niby kto o tym decyduje też nie Orange ??? Śmieszne .To może ja przygotuję jakąś "ciekawą" umowę, to rozumiem że Orange ze mną podpisze bo przecież nic nie macie do powiedzenia w tej kwestii.


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6088
  • 109

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA


GK napisał(-a):

To co  panowie z orange i jacyś rzekomo przypadkowi obrońcy tu piszą to jest DEGRENGOLADA. Najpierw próbują wmawiać oszukanym ludziom że skoro funstrefa i orange mówią że aktywowali to znaczy że tak było i koniec Później jak już nie dało się tych bredni obronić to tworzą równoległą rzeczywistość żę  nawet jeżeli funstrefa to oszust, to orange jest  tylko pośrednikiem.(...) Panowie robią ściemę mając nadzieję że ktoś oszukany szukając pomocy  przeczyta te bzdury  i uwierzy że to jego wina. Nasuwa mi sę taka myśl i może warto się nad tym pochylić: czy te wszytkie funstrefy nie są jakoś powiązane biznesowo z orange i nie tylko ???

I nie mam tu na myśli samego wykupienia usługi premium. W końcu usługi coraz tańsze, roaming już niedługo skasują, to jak tu żyć panie premierze ??? 


@GK, nie jesteś od początku, może przeoczyłeś, więc małe podsumowanie, z którym zdaje się także poszkodowani się zgodzili:

  • Płatne przychodzące SMSy Specjalne mogą być włączone:
    - po wysłaniu SMS na określony numer z określoną komendą
    - po podaniu kodu z SMS na stronie internetowej
    - przez kliknięcie zgody na reklamie podczas korzystania z internetu
  • Problemem i wątpliwością jest nie samo działanie usługi tylko ten trzeci sposób jej aktywacji, który nie wymaga podania numeru telefonu czy kodu SMS, więc dla niektórych osób jest zaskoczeniem.
     

Z kolei odnośnie:

 


GK napisał(-a):

Mój drogi przyjacielu Arturze z Zespołu Nic Nie Możemy Orange .Nikt nikomu nia zabrania niczego blokować cytując twoją wypowiedź "My ich nie wybieramy i nie możemy blokować "swobody działalności gospodarczej".Ale to jak wygląda umowa o świadczenie usług zarówno z klientami jak i kontrahentami to niby kto o tym decyduje też nie Orange ??? Śmieszne .To może ja przygotuję jakąś "ciekawą" umowę, to rozumiem że Orange ze mną podpisze bo przecież nic nie macie do powiedzenia w tej kwestii.


 

To postaram się jeszcze na innym przykładzie, bo chyba ciągle się nie rozumiemy... Jeśli chcesz kupić kartę SIM z telefonem to nikt Cię nie sprawdza i nie pyta do czego będziesz jej używać, prawda? Jeśli po zakupie będziesz dzwonić do ludzi po nocach i ich nękać to my też nie będziemy w stanie nic zrobić, bo mamy z Tobą umowę, której nie łamiesz, nie jestesmy sądem i nie mamy uprawnień, aby stwierdzić, że wykorzystujesz numer w celach przestępczych, więc pokrzywdzone osoby możemy tylko prosić o kontakt z organami ścigania.

 

Widzisz analogię? Podobnie jest z numerami premium. Jeśli chcesz taki mieć to kontaktujesz się z jednym z tzw. integratorów, np. mobiltekiem (obsługuje właściciela Funstrefy) i to on organizuje dla Twojej firmy numery premium u wszystkich operatorów. To usługa taka jak inne. Nie jesteśmy sądem i nie możemy decydować o tym czy jest łamane prawo, czy nie. Nie możemy decydować o tym czy odłączyć usługi firmie XYZ na podstawie zgłoszeń innych klientów.

 

Proszę Cię o odrobinę dobrej woli, @GK i nie stawianie nas na siłę "po drugiej stronie barykady". To dobry moment na dyskusję o tym jak unikać niechcianej aktywacji tego typu usług, jednak w tej dyskusji nie zapominajmy, że usługi Premium Rate sa zwykle wykorzystywane w dobrej wierze, korzysta z nich np. sporo fundacji i my również chcielibyśmy, aby tylko tak były wykorzystywane, ale jak to zrobić?

 

Jeśli zależy Ci tylko na tym, aby "obwinić wielką bezduszną firmę" to chyba nic na to nie poradzę i pisz tyle, ile potrzebujesz, ale zdecydowanie wolałbym i zachęcam Cię do przdstawienia konstruktywnych propozycji: jak umożliwiać szybkie, wygodne płatności jednocześnie liwidując możliwość omyłkowej aktywacji? Może jakaś funkcja? Ważne, aby była dostępna dla wszystkich i nie wymagała instalowania dodatkowych aplikacji.

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Nadal widzę jedynie odwracanie uwagi od "poborcy" pieniędzy od naciągaczy, mimo wiedzy Orange o ich oszukańczych praktykach (pomijając już czerpanie z tego procederu zysków) pod płaszczykiem "wolności gospodarczej".  Pikanterii dodaje niedostępność możliwości samodzielnego włączenia Blokady SMS MT poprzez serwis internetowy mimo, że bliźnicza usługa Blokada MMS BT jest tam dostępna. 

 

Co ciekawe Orange uważa, że nie jest sądem, aby rozstrzygnąć zasadność skarg na naciągaczy, choć z drugiej strony ustawia się w pozycji sądu, bo sobie decyduje, czy klient zawarł skutecznie umowę z odrębną firmą za pomocą kliknięcia gdzieś tam i w związku z tym pobiera opłaty oraz rozpatruje reklamacje.

 

Jeśli reklamacje uparcie są odrzucane trzeba działać dalej. Nie należy zwracać się do oszustów, do których nas kierują, tylko do poważnych instytucji konsumenckich i wskazać na tego kto ściagnął należność, czyli operatora.

 

Najczęściej wystarczy interwencja Rzecznika lub UKE i pieniądze odzyskane, proszę zapoznać się z tym przykładem: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?t=77697#p769417

 

W UKE można uruchomić procedurę bez ruszania się z domu, jest dostępny formularz internetowy, trzeba opisać sprawę, zamieścić plik z odrzuconą reklamacją, wybrać "wniosek o interwencję Prezesa UKE", usługi telekomunikacyjne, uzupełnić resztę danych i wysłać:  https://www.uke.gov.pl/kontakt/

 

 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 37
  • 32
  • 0

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

do gość14607364367

Jak miło że ktoś normalny tutaj pisze.Ja już to wszystko tu napisałem ale widzisz jak chłopaki ściemniają, ale za to im płacą więc nie oczekujmy że to coś da. To są ludzie pozbawieni jakichkolwiek wartości moralnych.Twierdzenie że pomocnictwo w złodziejstwie trwające latami nie jest przestępstwem i oczywiście jeszcze nie za darmo,czyli poprostu zorganizowana grupa przestępcza.

Ale przecież nie o to chodzi żebyś musiał się z tymi złodziejami użerać tylko żeby ktoś im wybił z głowy te przekręty.Może warto napisać do Ministra Sprawiedliwości żeby się tym złodziejstwem zajął. Powiem ci że moja mamuśka napisała w prywatnej sprawie mojego kuzyna i nie tylko że odpisali to jeszcze zadziałali.Myślę że przy tej skali oszustwa jest to realne.Powinni zająć im księgi, sprawdzić kogo okradliprzez te wszystkie lata i nakazać w zębach wszystko oddać.


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 37
  • 32
  • 0

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

Arturze,ten trzeci sposób który jak to ładnie napisałeś :

Problemem i wątpliwością jest nie samo działanie usługi tylko ten trzeci sposób jej aktywacji, który nie wymaga podania numeru telefonu czy kodu SMS, więc dla niektórych osób jest zaskoczeniem.

Jest świetnie zdefiniowany w Kodeksie Cywilnym :

"Art. 82. Nieważne jest oświadczenie woli złożone przez osobę, która z jakichkolwiek powodów znajdowała się w stanie wyłączającym świadome albo swobodne powzięcie decyzji i wyrażenie woli."

I jeszcze to:

"Art. 86. § 1. Jeżeli błąd wywołała druga strona podstępnie, uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia woli złożonego pod wpływem błędu może nastąpić także wtedy, gdy błąd nie był istotny, jak również wtedy, gdy nie dotyczył treści czynności prawnej."

Złożona przez abonenta reklamacja jest oświadczeniem uchylającym abonentna od skutków prawnych rzekomo zawartego oświadczenia woli.

A teraz kwestia "tylko pośrednictwa " o której tak często tutaj wspominasz, to już Kodeks Karny:

"Art18§ 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie."

I jeszcze jedna kwestia odnosząca się do  całej tej działalności, ale również odnosząca się do waszych tutaj tekstów, które ktoś może zinerpretować również w ten sposób :

"Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8."

 

Więc ta cała mdła gadka którą tu uprawiacie Panowie jest tylko i wyłącznie DEGRENGOLADĄ.

Jej wartość merytoryczna to dokładnie ZERO.

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

Widzę, że mamy profesorów prawa i powoływanie się na anonimowe wpisy na forum, a nie decyzje UOKIK ma większą moc przekonywania. To że czasem jakiś operator uznaje reklamację wynika z jego dobrej woli (wyjątek, kwota niska, czy tzw odpowiedzialność społeczna - ktoś np. dokumentuje niskie dochody, itp). Ta dyskusja do niczego nie prowadzi.
GK, powołujesz się na słuszne przepisy, ale one działają w postępowanie sądowym cywilnym. Sąd ma takie prawo. Ale sąd.
Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym operator nie może skierować "Abonenta" na badania, by stwierdzić jego ograniczoną poczytalność.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

 Jak na razie żaden operator nie stoi ponad prawem, również cywilnym, obowiązuje go jak wszystkich. W instytucjach konsumenckich dyżurują prawnicy i ich trzeba prosić o kwalifikację prawną (nie będa mieli z tym trudności) opisywanych tutaj przekrętów, a także o interwencję. To są wiarygodne źródła jak naprawdę ktoś ma jeszcze wątpliwości pod jakie paragrafy to podciągnąć.

 

UOKiK to przydatna instytucja, szczególnie wzruszyła mnie lektura wyroku jaki dostało kiedyś Orange za zbiorowe naruszenia interesów konsumentów, ale chyba te kilkanaście milionów zł kary niczego ich nie nauczyło. Ze świeżego newsa na stronie  UOKiK widzę, że wzięto się za telekomy i wszczęto kolejne postępownie, które dotyczy jak najbardziej również Orange. Po prostu trzeba zgłaszać wszelkie anomalie, im więcej osób to zrobi tym lepiej, bo tym samym szybciej można zmobilizować UOKiK do działania.

 

Konsument nie musi wnikać w to jakie umowy ma Orange z firmami-naciagaczami, wystarczy, że wskaże kto pobrał opłatę i odrzucił reklamację. Orange sobie resztę wyjaśni z prezesem UKE, Rzecznikiem lub FK, bo wymienią się pismami, a o wynikach dochodzenia i stanowisku operatora powiadomią konsumenta, ponadto prezes UKE może dość szybko zadziałać w trybie administracyjnym i coś nakazać lub nawet ukarać operatora, dlatego szczególnie polecam tę ścieżkę, zwłaszcza, że zgłoszenie można wysłać internetowo.

 

 

 


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6088
  • 109

oszustwa i nociąganie FUNSTREFA

@GK, Twój post, w którym obrażasz innego użytkownika został ukryty. Proszę, powstrzymaj emocje następnym razem. Zależy mi na tym, abyś mógł przedstawiać tu swoje zdanie, ale za następną "personalną wycieczkę" i obrażanie użytkowników będziemy musieli zablokować Ci możliwość pisania tutaj.


Ekspert AMA
  • 416
  • 920
  • 56

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Witam Was,

 

podchodzimy do tego tematu bardzo poważnie na podstawie informacji i przykładów od Was łącznie z rozmową z partnerami którzy wykorzystują nas jako kanał płatności. Pomimo tego, że występujemy tutaj tylko jako nośnik (podobnie jak karta kredytowa) to postaramy się aby tego sytuacje się nie powtarzały i był zachowany standard związany z świadomą zgodą użytkownika na zakup danej usługi dodatkowej u partnera zewnętrznego.

 

Remi


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 93
  • 25
  • 2

Szukajcie pomocy w Federacji Konsumentów lub u Rzeczników i w UKE

Mechanizm wykręcania się operatorów od odpowiedzialności jest dobrze znany, poniższy cytat ze strony UKE opisujący podobne praktyki ma już kilka lat:

 

 


Prezes UKE napisał(-a):

Do Prezesa UKE napływa wiele pism od konsumentów wskazujących wiele nieprawidłowości związanych z wykorzystaniem numeracji Premium Rate. Przykładowo, przy próbie złożenia reklamacji (w salonach operatora lub za pośrednictwem infolinii) dotyczących rachunku zawierającego opłaty za udział w loterii, klienci  są odsyłani do organizatora (działającego na zlecenie operatora). Zazwyczaj otrzymują oni wówczas informację, że operator nie jest organizatorem loterii i nie odpowiada za jej prawidłowe przeprowadzenie oraz ewentualne roszczenia uczestników.
W przypadku, gdy operator do udzielania odpowiedzi na składane reklamacje korzysta z usług firmy zewnętrznej - odpowiedzi na reklamacje są często kopiami wcześniejszych odpowiedzi, gdzie osoba jej udzielająca nie jest w stanie dopasować nawet formy listu (Pan/Pani) do adresata, co niewątpliwie odzwierciedla poziom zaangażowania firmy w rozwiązywanie problemów konsumentów. Niejednokrotnie operatorzy w swoich odpowiedziach na reklamacje dotyczących zgłoszenia klienta do loterii nie potrafią udzielić jednoznacznej odpowiedzi, kiedy i w jaki sposób abonent przystąpił do danej loterii. Ponadto, operatorzy w wyjaśnieniach na temat opłat za usługi Premium SMS wskazują, iż nie są dostawcami usługi, a bliższych informacji o dostawcy może udzielić jedynie Prezes UKE. Należy jednak zwrócić uwagę, iż operator równie skutecznie co Prezes UKE może udzielić informacji przynajmniej o firmie zarządzającej danym numerem Premium.

W ocenie Prezesa UKE szczególnie niepokojąca jest postawa operatorów, którzy nie biorą żadnej odpowiedzialności za świadczone usługi, wskazując klientom w odpowiedziach na reklamację całkowity brak związku z dostawcą usługi korzystającym z numeracji Premium SMS.