Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Płatny pakiet a internet w UE


Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 0
  • 0

Płatny pakiet a internet w UE

Cześć

 

Jestem użytkownikiem Orange Free na kartę. Przed wyjazdem do Austrii (20 czerwca) wykupiłem pakiet "Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB na 7 dni", w ramach którego, zgodnie z tabelą w pkt. 8.1 TUTAJ, powinienem otrzymać 0,61 GB na transmisję danych. Na miejscu sprawdzałem regularnie w aplikacji "Mój Orange", czy nie ściąga mi kasy z konta głównego, i ponieważ nie ściągało, to mimo że w aplikacji nie było oddzielnej pozycji dla kontroli limitu danych w roamingu, korzystałem sobie spokojnie internetu w oparciu o wbudowany w telefonie licznik danych.

 

Ku mojemu zaskoczeniu, po wysłaniu/odebraniu 154 MB danych, internet przestał działać. Przed wyjazdem miałem na koncie ok. 15,40 PLN, zatem sprawa była jasna - z jakiegoś powodu megabajty nie były pobierane z ww. limitu 0,61 GB, natomiast naliczane mi były opłaty z konta głównego po stawce 0,10 PLN/MB.

 

Czy jest to podstawą do składania reklamacji? Czy to ja niewłaściwie zrozumiałem któryś z zapisów nowego cennika?

 

Pozdr.

Jakub

4 ODPOW. 4

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Płatny pakiet a internet w UE

Podstawą do złożenie reklamacji jest Twoja chęć, więc wnieść możesz ją zawsze. Najwyżej nie będzie uznana.

 

Sugerowałbym bym przed tym sprawdzić kilka rzeczy, ew. byś podał więcej info:

1) czy zabrało Ci środki z konta głównego? ile masz obecnie?

2) czy próbowałeś zmienić operatora roamingowe ręcznie?

3) czy problem pojawia się tylko na LTE/3G? próbowałeś zmienić zakres częstotliwości?

4) nie masz przypadkiem źle skonfigurowanego licznika danych w telefonie? może to on blokuje?

5) czy masz kogoś w okolicy z kartą Orange Polska, czy na jakimś innym numerze jest problem? czy tylko u Ciebie?


Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 2
  • 0
  • 0

Płatny pakiet a internet w UE

1) Konto główne spadło mi do kilkunastu groszy, czyli można powiedzieć że się wyzerowało.

2) Nie, było cały czas w trybie automatycznym

3) Nie zmieniałem

4) Nie mam w telefonie założonych żadnych blokad związanych z licznikiem transmisji danych

5) Niestety zbyt krótko obowiązują nowe zasady żebym mógł poradzić się kogoś znajomego czy miał podobny problem.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Płatny pakiet a internet w UE

To jeśli Ci zjadło środki z konta głównego, to warto złożyć reklamację.

Ew. porozmawiaj z doradcą na czacie http://orange.pl/kontakt - co widać od zaplecza.

Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Płatny pakiet a internet w UE

Sprawa jest jasno opisana, więc moim zdaniem zdecydowanie warto złożyć reklamację. Operator powinien podać przyczynę, czemu tak się stało. Ja sam też korzystam z Orange Free na kartę i kupiłem ten pakiet, tylko mi nic z koleii za granicą z tego pakietu nie ubywało, bo chyba otrzymałem jakiś dodatkowy limit za coś innego.

 

Na forum i na czacie raczej nie otrzymasz dokładnej odpowiedzi więc najlepiej napisać: https://www.orange.pl/moj_orange/nowe_zgloszenie#mojorange_menu.

 

Ze swej strony radzę wpisać w kontakty kod *124*#, który podaje aktualny stan konta głównego, bo aplikacja "Mój orange" podaje, chyba, dane z opóźnieniem i przez to może wprowadzać w błąd. Stan pakietu "Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB na 7 dni" można sprawdzić natomiast kodem *102*73*01#.

 

Te kody to tylko taki niezbyt wygodny sposób pilnowania kosztów. Powinno być możliwe włączenie automatycznej blokady połączenia internetowego po wykorzystaniu otrzymanego/kupionego pakietu internetowego i uniemożliwienie transmisji danych jeśli żaden pakiet danych nie jest włączony.
Mimo, że jest to technicznie możliwe, ten operator tego nie umożliwia... i stąd częste problemy.