Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Fikcyjne zniesienie blokady rodzicielskiej


Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Fikcyjne zniesienie blokady rodzicielskiej

Chcę sprawdzić czy ktoś ma podobne problemy z Orange jak ja.

Kupiłem kartę do telefonu, jak się okazało z funkcja blokady rodzicielskiej.

Potrzebowałem szybko zaktualizować oprogramowanie

Kierując się wskazówkami znalezionymi tutaj na forum w ustawieniach konta na stronie www wyłączyłem tę usługę. Po 6h dostałem SMS potwierdzający, że blokada została wyłączona. Okazało się, że owszem w ustawieniach konta na stronie brak jest blokady rodzicielskie, ale ta blokada jak najbardziej funkcjonuje. Sprawdziłem na jednej ze stron o tematyce dla dorosłych, wyświetla się ekran Orange, że strona jest zablokowana, nie pomogły odświeżenia strony czy reset telefonu.

 

Potrzebuję połączenia do aktualizacji oprogramowania, które przez Orange najzwyczajniej nie działa.

Moduł aktualizujący wywala się z komunikatem braku możliwości połączenia z serwerem. Działa na Play i Plus, bo sprawdziłem.

 

W ustawieniach konta na www znalazłem informacje o blokadzie na streaming. Pomyślałem sobie, ze może aktualizacja mojego oprogramowania zależy od tego a nie od blokady stron dla dorosłych. Próbowałem ją wyłączyć, ale uraczono mnie komunikatem, że połączenia wychodzące na tym numerze zostały administracyjnie zablokowane. Co jest nieprawdą. Zadzwoniłem do obsługi klienta, a jako, że sołtys na weekend asfalt tam zwija to automat poradził mi poszukać informacji na forum.

 

No to jestem.

 

6 ODPOW. 6

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Fikcyjne zniesienie blokady rodzicielskiej

Blokadę pochodzącą z bezpiecznego startera zdejmiesz jedynie po kontakcie z doradcą. Infolinia 510100100 jest czynna całą dobę.

Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Fikcyjne zniesienie blokady rodzicielskiej

Osobiście widzę że tu może być inny problem niż blokada. Na niektórych telefonach trzeba zmienić apn na internet i protokół apn na ipv4


Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Fikcyjne zniesienie blokady rodzicielskiej

Rozwiązanie z którego już skorzystałem znalazłem tutaj:

https://nasz.orange.pl/t5/Abonament/Jak-wy%C5%82%C4%85czy%C4%87-Kontrol%C4%99-Rodzicielsk%C4%85/td-p...

 

Dotyczy to pewnie tylko numerów na abonament a nie na kartę.

Szkoda, że nie jest to nigdzie opisane, a system ustawień konta na www umożliwia teoretycznie wyłączenie tej blokady, potwierdzone nawet wiadomością SMS. Pytanie jest takie, co zostało wyłączone i komu skoro nie mnie a SMS przyszedł na mój telefon, jak rozumiem po wykonaniu jakiejś operacji czy to automatycznie czy przez technika. Wprowadza to użytkownika w błąd. Dlaczego też przy próbie zdjęcia blokady z usług streamingu dostaję fałszywą informację o blokadzie połączeń wychodzących?

Na telefon pomocy dzisiaj nie zadzwonię, bo zadzwoniłem na *100 i jako, że jest weekend zostałem odesłany przez automat na forum. Prawdopodobnie za chwilę karta wyląduje w koszu a ja pójdę na stację paliw kupić sobie starter z GB innego operatora.

 

Cała ta historia odświeżyła mi pamięć, dlaczego 10 lat temu zrezygnowałem z umowy w Orange. Jak widać od tamtych czasów nic się nie zmieniło.

 

Co do porady na temat APN i IPv4 sprawdziłem, mam dobrze ustawione, nie wiem czy była to automatyczna konfiguracja czy nie, ale mam takie ustawienia jakie powinny wg porady być.

 

Dziękuję za pomoc.

 

 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Fikcyjne zniesienie blokady rodzicielskiej

Kupując bezpieczny starter, ma on ograniczenie by właśnie "dziecko" nie mogło sobie ściągać blokad. W wyjątkowych sytuacjach po kontakcie z doradcą można zdjąć ograniczenia. Infolinia *100 i 510100100 działają dziś, wystarczy trafić na dobrą opcję.

Poziom 6, Zwiadowca Przestworzy
  • 3
  • 0
  • 0

Fikcyjne zniesienie blokady rodzicielskiej

Ja rozumiem, na czym polega i jak działa usługa blokady rodzicielskiej. Nie do tego mam zastrzeżenia.

Ja mam zastrzeżenia co do sytemu odblokowania tej usługi która działa nielogicznie i wprowadza użytkownika w błąd. W logice działania aplikacji obsługi konta jest błąd - przy próbie ściągnięcia blokady z numeru na kartę powinien się pojawić komunikat, że podany numer jest na kartę i ściągnięcie blokady jest możliwe jedynie poprzez kontakt telefoniczny z obsługą techniczną. Tak by to zrobił średni programista. Dobry by zaprogramował aplikację tak, że po zalogowaniu system by sprawdził numer i automatycznie zablokował opcję ściągnięcia blokady z numeru na kartę dokładając informacje na czerwono, że w celu ściągnięcia blokady z numeru na kartę należy skontaktować się z BOK.

 

Co do porady zadzwonienia jest dokładnie tak jak pisałem wcześniej, czy to na jednym czy na drugi numerze mówi do mnie automat, dzisiaj niedziela ("i w święta") i z żadna opcją nie można trafić na żywą osobę z BOK. Drugi numer sprawdziłem przed chwilą.

 

Szkoda czasu i nerwów.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Fikcyjne zniesienie blokady rodzicielskiej

Przed chwilą dzwoniłem. Był komunikat że w niedzielę jest dyżur interwencyjny, ale chyba nie dzwonisz z plotkami.