Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Tragiczny upload - światłowód

ROZWIĄZANE

Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 7085
  • 29029
  • 230

Tragiczny upload - światłowód

@summerz
Robiłeś testy do różnych serwerów, ale startujące z LAN. Zakładam że i do tego samego serwera Orange który jest jako jedyny uwzględniony w "testerze" Funboxa też upload wychodził tragicznie, znacznie gorzej niż ten mierzony na ruterze. Może teoretycznie być tak, że jednak się te testy gdzieś "mijały" bo serwera wspólnego nie było, ale wydaje mi się to mało prawdopodobne. Wobec tego coś się na linii FB - LAN poważnie zepsuło tylko w zakresie kierunku w kierunku rutera. Ponieważ testowałeś różne urządzenia, różne kable i sposoby połączeń (WiFi też), download był OK (a LAN jest generalnie symetryczny), to najbardziej prawdopodobnym winowajcą jest dla mnie ruter. MAX tego nie widzi, bo dla niego diagnostyka kończy się na ruterze, a skoro jest on tak specyficznie niesprawny to nijak MAX o tym wiedzieć nie może. Musi ktoś przyjść i to zobaczyć. Zresztą te 80Mbps upload to też nie jest całkiem w porządku, jak już słusznie zauważono.

PS. Oczywiście to wszystko spekulacje, ale bez interwencji Operatora nic więcej się nie ustali, myślę że mamy w tym zakresie konsensus.


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 21
  • 69
  • 0

Tragiczny upload - światłowód

Tak szczerze, to od początku jak mam funboxa (jakies 3 lata) to jadę ciągle na wifi, kabla nigdy nie podlączałem bo prędkości były idealne na wifi (jedynie do testów podpinałem kabel). W komputerze nic ruszane nie było, jak pisałem wcześniej wszystko z dnia na dzień zaczeło się sypać (tak jakby prędkość upload spadała z dnia na dzień po trochu). W ten weekend było jeszcze 50Mbps upload, gdzie dziś jest 0.60Mbps 😣 No i na telefonach to samo jest, więc nie chodzi tu tylko o laptopa. 


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 1171
  • 4823
  • 22

Tragiczny upload - światłowód

80Mbps to zdecydowanie jest źle, ale nie ma podstaw do reklamacji bo mieści się w limicie.  Tak naprawdę powinno być zdrowo ponad 100. Tak czy siak, zdecydowanie to sprawa dla Operatora. My możemy sobie tylko gdybać....Dla przykładu u mnie to wygląda tak na opcji 600/100

 

Screenshot_20250217-220500.png


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2846
  • 10566
  • 57

Tragiczny upload - światłowód

@summerz dobrze by było podłączyć jeszcze zwykły stacjonarny komputer i to do kilku wyjść LAN i używając innego kabla. Bo tak jak podłącza ten sam laptop i tym samym kablem to uszkodzenie wciąż może być po Twojej stronie. WiFi bym nie wierzył bo tam nawet jak jest dobrze to często prędkości mocno potrafią się różnić.

PS. Wejdź jeszcze w ustawienia FB i podaj moc sygnału optycznego. 


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 1171
  • 4823
  • 22

Tragiczny upload - światłowód

@marder Jestem bardzo ciekawy jak on sprawdzi moc optyczną na ONT. 🙂


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14726
  • 60576
  • 748

Tragiczny upload - światłowód

@summerz  według mnie powinieneś odłączyć wszystkie urządzenia od modemu, podłączyć jeden laptop po kablu  ethernet i zrobić speedtest na stronie UKE. Eliminując wszystkie urządzenia dodatkowe uczynisz go wiarygodnym.poza tym konsultant na infolinii widzi Twoje speedtesty i całą sieć ( podłączone urządzenia) i poziom sygnału optycznego. Jeśli więc łącze jest ok, to musisz problem weryfikować w swojej sieci 


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 21
  • 69
  • 0

Tragiczny upload - światłowód

summerz_0-1739877036322.png

 

Wszystko odłączone od FB, tylko laptop po kablu.

Później mogę spróbować na innym lapku, PCta w domu nie mam.


Poziom 42, Mistrz Międzygalaktyczny
  • 14726
  • 60576
  • 748

Tragiczny upload - światłowód

@summerz  dziwne. Restartowales ONT? Wymieniałem kabel pomiędzy urządzeniami na inny, zarabiamy fabrycznie? 

Pytanie, jaka to sieć, jakiego operatora??

Może trzeba zawnioskować o pomiary i zgłoszenie do techników?


Poziom 17, Badacz Przestworzy
  • 21
  • 69
  • 0

Tragiczny upload - światłowód

Na stronie downdetector widzę, że ludzie mają podobny problem. 

summerz_0-1739892397237.png

 

Mój operator to również Tauron.

@agat13 tak, ONT resetowałem, kabel wymieniany, testowałem dwa nowe kable. 

summerz_0-1739894179682.png

Dostałem jeszcze taką informację od bota na czacie i teraz nie wiem czy brać tego techinka nadal i zawracać mu gitare, skoro to wygląda na coś "większego" i nie tylko u mnie. Bo jutro około 15 ma być.


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 1171
  • 4823
  • 22

Tragiczny upload - światłowód

@summerzMoim skromnym zdaniem wykonałeś już wszystko co możliwe, aby potwierdzić, że nie u ciebie jest  problem. Pomyliłem się co do "lokalnego dostawcy" bo Tauron zdecydowanie nim nie jest. To duży gracz. Jak widać,  problem nie jest tylko u ciebie. Ja bym zgłaszał bez wahania usterkę, chociaż jeżeli problem jest globalny to już pracują nad rozwiązaniem.