Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Rozwiązanie umowy


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Rozwiązanie umowy

Witam. Jako, że nigdzie nie mogę znaleźć żadnych sprecyzowanych informacji przychodzę po pomoc tutaj. Chciałbym się dowiedzieć jak wyglądałoby rozwiązenie umowy na internet stacjonarny. Umowa kończy się w lipcu 2017 roku, lecz z racji na tragiczną jakość usługi jak i już zwyczajną "niechęć" do "pomarańczowych" chcę się tego jak najszybciej pozbyć. Czy mógłby mi ktoś jasno nakreślić jak na dzień dzisiejszy wygląda cała procedura rozwiązania umowy czyli, co trzeba zrobić/napisać/wysłać jakie są ewentualne konsekwencje takiego czynu i jak długo by to trwało. Chętnie przyjmę linki do źródeł ów informacji. Niestety na infolinii można usłyszeć tylko "Nie wiem jak panu pomóc, proszę rozważyć zmanę prędkośći transferu na większą!" Co oczywiście jest możliwe tylko w przypadku przedłużenia umowy na kolejne dwa lata 😉 Jeżeli tego typu post już był niedawno to bardzo mi przykro, ale to forum jest tak nieprzyjazne użytkownikowi, że godzine czasu szukałem jak założyć nowy temat.

32 ODPOW. 32

Ekspert AMA
  • 416
  • 920
  • 56

Rozwiązanie umowy

@MichaU ... rzeczywiście jest "nieprzyjazne" użytkownikowi ... wpisałem w wyszukiwarce " rozwiązanie umowy" ... pierwszy link z góry prowadzi do tego co potrzebujesz ...

 

Zrzut ekranu 2016-12-14 o 01.12.09.png


Ekspert AMA
  • 416
  • 920
  • 56

Rozwiązanie umowy

Ps. strona główna też pewnie nieprzyjazna. Poniżej to co dostaniesz jak wpiszesz w wyszukiwarce na orange.pl: rozwiązanie umowy.

 

Napisz proszę dokładnie co robiłeś przez tą godzinę. Tylko proszę naprawdę dokładnie bo zawsze można coś poprawić aby interfejs stał się przyjazny.

 

Zrzut ekranu 2016-12-14 o 01.14.28.png


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6088
  • 109

Rozwiązanie umowy

@MichaU, a właściwie to co to za problemy z łączem? I czy występują od początku czy jakoś w trakcie umowy się pogorszyło?


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Rozwiązanie umowy

Wasz internet jest po prostu do bani od samego początku bo w moim miejscu zamieszkania tak się wycwaniliście że został on poprowadzony po starych kablach linii telefonicznej i za to jeszcze trzeba dopłacać 30 zł bo nie posiadam telefonu starcjonarnego. Kiedyś odwiedził mnie nawet wasz technik i powiedział, że tak właśnie oszukujecie ludzi i że osobiście poleca zmianę dostawcy bo w kwestii jakości usługi nic się nie zmieni. Więc skoro nawet wasz pracownik tak twierdzi to coś jest na rzeczy.


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Rozwiązanie umowy

No cóż, widocznie przeciętny usługobiorca ma ograniczony dostęp do takich informacji, dlatego właśnie prosiłem o LINKI a nie jakieś screeny


Poziom 33, Ekspert Galaktyczny
  • 2060
  • 6088
  • 109

Rozwiązanie umowy

Nasz technik z pewnością nie mógł stwierdzić niczego podobnego, no ale skoro już szukałeś rozwiązania problemu, nie udało się go znaleźć i nie chcesz już szukać to informacje odnośnie rozwiązania umowy znajdziesz tutaj:

http://www.orange.pl/kid,4004238926,id,4004228490,title,Jak-rozwiazac-umowe,helparticle.html


Poziom 7, Zwiadowca Przestworzy
  • 5
  • 0
  • 0

Rozwiązanie umowy

Wiadomo, że pewnie etyka zawodowa mu zabraniała, ale był to starszy pan i gdy żegnałem w progu dodał tylko: "Osobiście w tym miejscu polecałbym przejście do Netii, sam posiadam i jestem zadowolony. Dowidzenia." Więc jestem pewien tego co mi doradził. No ale to nieważne. Widzę, że kompetencje pracowników tutaj jak i za telefonami dalej nie są wystarczające żeby udzielić mi wyczerpujących informacji. A więc zacytuję to co napisałem na samym początku: "Czy mógłby mi ktoś jasno nakreślić jak na dzień dzisiejszy wygląda cała procedura rozwiązania umowy czyli, co trzeba zrobić/napisać/wysłać jakie są ewentualne konsekwencje takiego czynu i jak długo by to trwało."  

zobowiązania orange.PNG


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5418
  • 17801
  • 186

Rozwiązanie umowy

@MichaU  pokazane na obrazku deklaracje pochdzą ze strony firmy, że tak chcą traktować klientów. Co do tego co wolno na forum... większość z nas nie jest zatrudniona w Orange, to co podpowiadamy opiera się na osobistym doświadczeniu, wiedzy, umiejętności znalezienia informacji. NIKT na forum nie ma wglądu w to co Ciebie wiąże z firmą Orange, więc nie może jednoznacznie odpowiedzieć jakie są ewentualne konsekwencje rozwiązania przez Ciebie umowy, i ile to będzie trwało. 

Przechodząc bardziej do meritum.

Tryb, terminy i ewentualne skutki finansowe rozwiązania umowy przed czasem są w tej umowie opisane. Między innymi skutki wypowiedzenia biegną od kolejnego okresu rozliczeniowego dla danej umowy.

To co podał Ci @Remi to odpowiedź na zarzut, że nie możesz znaleźć informacji. 

W sytuacji gdy masz zastrzeżenia do jakości usług, polegające na twierdzeniu iż uslugodawca nie świadczy ich w zakresie "obiecanym" w umowie możesz próbować to udowodnić i w takiej sytuacji rozwiązać umowę bez sankcji finansowych. 

Generalnie, zakładam, że jesteś stroną umowy jako konsument - osoba fizyczna, która z usług korzysta do celów osobistych, prywatnych, nie na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. W takich uwarunkowaniach, jeżeli masz wątpliwości co do procedur itp. sugeruję kontakt z rzecznikiem praw konsumenta, tam, bezpłatnie, uzyskasz pomoc. 

A jeszcze bardziej szczegółowo: wypowiedzenie umowy nie musi mieć jakiej formy; wystarczy że napiszesz: Kto (dane strony umowy), jaką umowę (data zawarcia, numer czi inny identyfikator) chce rozwiązać, zlożysz podpis i dostarczysz to pismo do Orange - wysyłając pocztą, bądź za pośrednictwem salonu Orange, najlepiej "firmowego" nie jakiegoś ajenta/przedstawiciela. Jeżeli pocztą to doradzam wysłać co najmniej poleconym, albo za potwierdzeniem odbioru, jeżeli do salonu - poproś o potwierdzenie odbioru na kopii.


Poziom 37, Nawigator Galaktyczny
  • 5418
  • 17801
  • 186

Rozwiązanie umowy


MichaU napisał(-a):

Wasz internet jest po prostu do bani od samego początku bo w moim miejscu zamieszkania tak się wycwaniliście że został on poprowadzony po starych kablach linii telefonicznej i za to jeszcze trzeba dopłacać 30 zł bo nie posiadam telefonu starcjonarnego. Kiedyś odwiedził mnie nawet wasz technik i powiedział, że tak właśnie oszukujecie ludzi i że osobiście poleca zmianę dostawcy bo w kwestii jakości usługi nic się nie zmieni. Więc skoro nawet wasz pracownik tak twierdzi to coś jest na rzeczy.


@MichaU 
Drobne sprostowanie. Według mojej wiedzy tzw. technicy o ładnych paru, jeżeli nie parunastu lat to pracownicy tzw. firm zewnętrznych - współpracujących z Orange. To po pierwsze. Jeżeli zaś chodzi o możliwość świadczenia usługi dostarczania internetu w technologii kablowej. Ciekaw jestem czy tam gdzie mieszkasz jakaś inna firma ma swoje kable? Choćby przywołana przez Ciebie Netia - bo jeżeli nie, to internet kablowy który Oni dostarczają świadczony jest na "starych kablach" dawnej telekomunikacji - więc obawiam się, że nie zapewnią Ci lepszej jakości usługi. 

Skoro nie odpowiada Ci usługa internetu kablowego, rozeznaj możliwości korzystania z mobilnego... Prawie wszyscy operatorzy chwalą się że mają LTE prawie w każdym miejscu...