Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Prędkość internetu a "nieuczciwe" traktowanie


Poziom 4, Obserwator Przestworzy
  • 2
  • 0
  • 0

Prędkość internetu a "nieuczciwe" traktowanie

Witam serdecznie,

 

Otóż jestem posiadaczem internetu stacjonarnego Orange z prędkością do 20Mb/s. Wynika to z tego, że łącze nie jest przystosowane do wyższej prędkości, jest już "przestarzałe" i więcej nie przejdzie. Niedaleko, bo 600 - 700 m od miejsca zamieszkania znajduje się "centrala" z okablowaniem itp. (nie znam się na tym za bardzo) i centrum mojej gminnej miejscowości, gdzie są pozakładane światłowody dostosowane do prędkości 100Mb/s. Czuję się dyskryminowany, gdyż ja dostaję prędkość 20 Mb/s, podczas, gdy inni za tą samą cenę (inna oferta tylko) mają prędkości od 60 do 80 Mb/s. Szczerze, to czuję się przez Orange "d*****" na pieniądze, bo nie są w stanie (nic?) zaradzić. O co można wystąpić, bo o zwrot kosztów ciężko, gdyż oferta jest do tych 20 Mb/s, ale o montaż jakiś urządzeń przesyłowych, czy światłowodów? Dodam, że na mojej ulicy może ze 2 czy 3 gospodarstwa mają internet z Orange. Proszę, poradźcie, bo po prostu sposób kontaktowania się z Orange jest bez sensu, są jakieś formularzyki, w których nie ma tego, czego szukam, a infolinia jest - według mnie - niekompetentna lub niedouczona. Przypomniało mi się jeszcze o sytuacji, jaka mnie spotkała dwukrotnie. Kiedyś, gdy była podpisywana umowa na 10 Mb/s, to przez pierwsze 4 - 8 miesięcy była prędkość 10, lecz potem były 4 Mb/s, a nawet mniej, przyjeżdżali technicy, resetowali coś tam, ale to nic nie skutkowało. Jakieś pół roku temu była podpisana nowa oferta na 20 Mb/s, gdzie stałą prędkością było od 18 do 20 Mb/s, a teraz, po tym czasie, zostało 15 Mb/s. I powiedzcie, że to nie celowy zabieg, niczemu nie służący, lub przekonuwujący mnie do tego, aby zmienić operatora lub przejść na internet mobilny.

Wybaczcie za błędy, ale jestem już tak zdesperowany, że piszę to, co mi do głowy przyjdzie, bo czuję się oszukany.

Pozdrawiam serdecznie i liczę na odpowiedź kogoś kompetentnego.

3 ODPOW. 3
Anonim

Nie dotyczy

Prędkość internetu a "nieuczciwe" traktowanie

@BartZKons myśłę że nic się nie da zrobić - chyba że skorzystasz z opcji LTE domowy od Orange. Budowa światłowodu musi się Orange bilansować. Myślę że w Twoim przypadku bilans jest ujemny. Podpisując umowę godzisz się na jej warunki, więc.......albo zostajesz przy tym co masz, a nie jest naprawdę źle......albo myśłisz o innej drodze przesyłu Internetu. Pozdrawiam.


Poziom 24, Entuzjasta Przestworzy
  • 625
  • 1513
  • 21

Prędkość internetu a "nieuczciwe" traktowanie

 

 


BartZKons napisał(-a):

Wybaczcie za błędy, ale jestem już tak zdesperowany, że piszę to, co mi do głowy przyjdzie, bo czuję się oszukany.

Pozdrawiam serdecznie i liczę na odpowiedź kogoś kompetentnego.


  Nie rozumiem - podpisałeś umowę "do20Mb/s" , masz 15Mb/s i narzekasz? 😞 

         Jest w porządku, nie masz czego się czepiać... Faktyczna prędkość zależy od linii i ilości zakłóceń.

Ja mam do 80Mb/s  ,  faktycznie jest w granicach 50~60Mb/s i jest to wszystko OK, zgodnie z podpisaną umową.

  Co mogę poradzić to tak jak mi podpowiedzieli konsultanci w salonie:

  "Panie, podpisz pan umowę na 80 to będzie gwarantowane 20 minimum a kosztuje to dokładnie tyle samo co 20Mb/s"

Idź do salonu, powiedz że chcesz podwyższyć prędkość internetu do 80Mb/s , 😄


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 181
  • 81
  • 11

Prędkość internetu a "nieuczciwe" traktowanie

Chcesz zmusić prywatną firmę do tego żeby podłączyła Ci światłowód? A ja mogę zmusić kiosk z drugiego końca Polski do dostarczania mi gazety codziennie? Nie, bo to tak nie działa. Przede wszystkim:

1. Skąd wiesz, że ta "centralka" to ta obsługująca swiatłowody?

2. Widocznie nie opłaca sie Orange ciagnięcie światłowodu do Ciebie, jeśli na Twoją prosbę tego nie zrobili. Nikt ich do tego nie zmusi.

3. Neostrada, światłowody, Fiber i cała reszta usług świadczonych dla klienta indywidualnego przez Orange, to są usługi z prędkością "doXYZ", czyli jak masz mieć do20Mbps, to 10Mbps też jest "do20" więc wszystko jest ok. Za usługę bez "do" płaci się ok 100zł netto za 1Mbps, czyli jeśli chciałbyś mieć stałe 20Mbps gwarantowane przez Orange, płacisz miesięcznie 2000zł netto i cieszysz się usługą wysokiej jakości.

 

PS. Napisz pismo do Orange, wyslij na adres korespondencyjny i opisz swoją sprawę. Infolinia jest do zbywania klientów.