Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Niska prędkość światłowód

ROZWIĄZANE

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 6
  • 1

Niska prędkość światłowód

Witam

Mam taki problem. Otóż od 8 lipca prędkość pobierania mam do 500 KB/s (światłowód 300 MB). Prędkość ta jest zarówno po kablu jak i po Wi-Fi. Upload jest właściwy (do 50 MB). Mam opcję neostrady z telewizją i telefonem stacjonarnym - obie te usługi działają prawidłowo. Nie wiem gdzie leży problem, bo gdyby prędkość mojego łącza byla 500 KB, to telewizja by nie działała.

Dwa razy zgłaszałem problem w Orange - 14 lipca przez czat, a 18 telefonicznie. W obu przypadkach konsultanci sprawdzili, że prędkość jaka jest mi udostępniana to 300 MB.

Podczas obu rozmów dostałem informację, że zgłoszenie zostało przyjęte i miałem dostać smsa potwierdzającego to - niestety do tej pory nic. Żadnego też kontaktu od technika bo również o to prosiłem. A w Zleceniach na Mój Orange nic nie jest dodane.

Czy ktoś miał bądź ma podobny problem?

 

Pozdrawiam

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 6
  • 1

Niska prędkość światłowód

Problem występował w centralce Orange. Zadzwonił do mnie bezpośrednio technik i dokładnie objaśnił co było przyczyną niskiej prędkości. Nawaliła jakaś karta odpowiedzialna za prędkość internetu. Tak więc problem został rozwiązany.

 

Pozdrawiam

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

8 ODPOW. 8

Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29458
  • 270

Niska prędkość światłowód

@Marcinkam  skąd wiesz jaką masz prędkość, zakładam że robisz jakiś speedtest, jak go wykonujesz po kablu czy po wifi i jakiego testu używasz. Najlepiej do tego pomiaru wykonać test certyfikowany po kablu ethernet odłączając przed testem wszystkie inne urządzenia (pozostaje tylko router i urządzenie pomiarowe - komputer). Tu link do speedtestu certyfikowanego PRO Speed Test - pomiary jakości usługi dostępu do Internetu


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 6
  • 1

Niska prędkość światłowód

Oczywiście że korzystałem ze speedtestów- również tego certyfikowanego. Jak również pobierałem pliki np z dobreprogramy czy stron, na których jest wysoki upload - wszędzie to samo.

Robiłem wszystko co tylko możliwe aby wykluczyć ewentualne problemy po stronie komputera czy telefonu. Nawet jeśli miałbym wszystkie urządzenia podłączone do sieci to nie sądzę żeby prędkość intetnetu spadła mi 600-krotnie. Tym bardziej jak wspomniałem - telewizja działa. Światłowód mam od trzech lat i nigdy nie miałem takich problemów.


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Niska prędkość światłowód

Może masz lejek techniczny? Sprawdź, czy nie masz zaległości z fakturami, nawet przez pomyłkę, wyjaśnij to przez infolinię.


Poziom 36, Nawigator Galaktyczny
  • 5370
  • 21520
  • 173

Niska prędkość światłowód

@MarcinkamNie wiem czemu masz problem ale jeden błąd logiczny popełniasz przy diagnozowaniu sytuacji: telewizja nie ma wpływu na internet przy FTTH, idzie do modemu niezależnie od limitu na internet. Więc to że TV działa mimo że download nie działa nie jest szczególnie dziwne.

Co do samego meritum sprawy to osobiście na słowo Ci nie wierzę i wolałbym zobaczyć wyniki testów i strony informacyjne modemu zanim cokolwiek bym zaryzykował doradzać.


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Niska prędkość światłowód

@Marcinkam  na adres mailowy, który jest przypisany do konta powinien przyjść mail o ograniczeniu prędkości na sług w związku z nieodłącznymi fakturami. Wejdź na konto Mój, Orange, a sprawdzisz wszystko. Możesz też zerknąć na aplikacje Mój Funbox i tam sprawdzić poprawność działania modemu. Jeśli nie chcesz się kontaktować z czatem czy infolinią, zawsze możesz przywrócić modem do stanu fabrycznego. Możliwości masz wiele... Ale najprościej zapytać operatora i ewentualnie zrobić zgłoszenie, ale tylko poparte speed testem certyfikowanym na https://pro.speedtest.pl/ 


Pracuję w Orange
  • 931
  • 1518
  • 35

Niska prędkość światłowód

@Marcinkam Jesli problem dalej występuje, zapraszam do kontaktu z BOK. Wtedy będziesz miał pewność co jest przyczyną.

Anonim

Nie dotyczy

Niska prędkość światłowód

@Marcinkam tak jak wyżej koledzy napisali warto sprawdzić faktury bo wskazana przez Ciebie prędkość odpowiada ograniczeniu z powodu windykacji. Chodź pewnie już do tego czasu sprawa się wyjaśniła. 

 

Dodam jeszcze, że nawet jeśli występuje jakiś problem i Max czy konsultant przyjemnie zgłoszenie to dostaniesz jego numer oraz link gdzie możesz sprawdzić status, ale nie ma opcji uzyskania telefonu do technika. 


Poziom 12, Tropiciel Przestworzy
  • 3
  • 6
  • 1

Niska prędkość światłowód

Problem występował w centralce Orange. Zadzwonił do mnie bezpośrednio technik i dokładnie objaśnił co było przyczyną niskiej prędkości. Nawaliła jakaś karta odpowiedzialna za prędkość internetu. Tak więc problem został rozwiązany.

 

Pozdrawiam