- « Poprzedni
- Następny »
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
Witajcie
Jako że protokół "ipv6" jest nowością, nastręcza on sporo problemów w niektórych przypadkach z połączeniami i ich prawidłowym funkcjonowaniem (dotyczy połączeń stacjonarnych). Występuje on najczęściej przy przedłużaniu umowy i zmianie sprzętu na nowy. Po przeanalizowaniu kilku Waszych zgłoszeń na Nasz Orange postanowiłem zamieścić poniższy poradnik.
Protokół ipv6 jest jeszcze w miarę "świeży" i zastosowanie go w dostarczanym przez operatora sprzęcie, powoduje pewne problemy dotyczące poprawnego łączenia się z serwerami zewnętrznymi jak i urzadzeniami w sieci wewnętrznej. Jest kilka sposobów na zniwelowanie błędów z tym związanych. Sytuacje te występują nie tylko podczas obecności dopisku wyżej wymienionego protokołu w loginie neostrady, ale też podczas jego nieobecności. Konieczne będzie wykonanie testów krzyżowych.
Trudności z przytoczonymi przypadkami są incydentalne, więc jest to jedna z kilku sytuacji które powodują złe funkcjonowanie sprzętu.
Najczęstsze, "wyłapane" przeze mnie problemy z wymienionym protokołem, występują z:
• dostępem z zewnątrz, które rozwiązano tutaj,
• korzystaniem z usług TV Smart, opisanych tutaj,
• korzystaniem z usługi "Speed Test Orange", które opisano tutaj,
• połączeniem niektórych urzadzeń z routerem, opisane tutaj,
• niedziałające gry on line na ps4, problem rozwiazany tutaj,
Poniżej podpowiadam jak dokonać zmian.
W przeglądarce internetowej wpisujemy adres naszego routera (LiveBox lub FunBox), w tym przypadku jest to 192.168.1.1 , logujemy się do ustawień (standardowy, fabryczny login to "admin" oraz hasło "admin". W przypadku ich zmiany podajemy swoje dane), wchodzimy w zakładkę "Zaawansowane"
i następnie w "połączenie z internetem"
W zakładce tej znajdziemy dane dotyczące naszego loginu. Usuwamy, lub w przypadku braku, dodajemy dopisek "/ipv6"
Na koniec zatwierdzamy zmiany konfiguracji przyciskiem "Zapisz"
W niektórych przypadkach konieczny będzie "restart" routera, który wykonujemy poprzez wyłącz/włącz, przyciskiem umieszczonym z tyłu obudowy. Pomocne w testach będzie również wyeliminowanie/dodanie w/w protokołu we właściwosciach połączenia sieci (w moim przypadku jak widać nie ma większego znaczenia)
Pamiętajcie jednak, że jeżeli zmiany te nie przyniosą oczekiwanych efektów, przywróćcie je do stany poprzedniego, by wyeliminować generowanie kolejnych problemów.
Jako że poradnik ten jest odniesieniem do informacji zamieszczonych na stronie operatora, dokładniejsze wyjaśnienia dotyczące zasad korzystania z "ipv6" znajdziecie również w artykule tutaj.
WAŻNE! Jak podaje operator, należy jednak pamiętać o: "IPv6 nie działa na starszych wersjach urządzeń, takich jak Livebox 1.1 czy dekoder Samsung SHD 85, nawet jak jest podłączony do modemu Livebox 2.0 lub FunBox."
Zachęcam do dodawania linków do ewentualnych problemów i rozwiązań związanych z tematem w celu weryfikacji i uzupełnienia listy nieprawidłowości.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
@mabud73 Bardzo ciekawy poradnik
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
@mabud73, brawo,
nie "studiowałem dokładnie wszystkich zalinkowanych informacji... stąd moja sugestia, (albo prośba o wykazanie że o tym jest mowa) żeby "poradnik" zawierał informacje o wariantowym rozwiązaniu stosunkowo "nowych" protokołów, choć wcześniejszych od IPV6 - czyli IPV4 - dla testu działania warto "6" zastąpić "4".
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
Ok...będę wdzięczny za sugestie co do ewentualnych korekt 😉
Z góry też przepraszam za ilość edycji. Cały czas wprowadzam korekty stylistyczno technicze 😉
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
Artur napisał(-a):
ożesz! dobre! @mabud73, podsyłamy to do naszych techników-magików jeszcze, aby potwierdzili, że jest cacy i lada dzień wyróżnimy :))))
@Artur Technicy już wiedza od ponad roku ta sprawa była poruszana przeze mnie w Orange i Samsungiem działem reklamacji gdzie udowodniłem, ze usuniecie ipv6,pomaga usługa, działa prawidłowo.Jeszcze raz podziękowania dla kolegi @mabud73 za kawal roboty
Pozdrawiam
Serwisant Samsunga
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
No dobrze, Panowie, trzeba jeszcze na początku wpisu dodać informację o tym, kiedy warto zastosować opisane rozwiązanie, czyli listę problemów, które mogą zostać naprawione przez zmianę protokołu 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Możliwości rozwiązania najczęstszych problemów związanych z protokołem "ipv6"
To jak w końcu? Przenosić do góry czy zostawić tak jak są? Sam się już pogubiłem 😉
- « Poprzedni
- Następny »