Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Internet domowy


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 82
  • 0

Internet domowy

Ok wszystko jasne

Dziękuje za pomoc

Będę was dalej męczył w poniedziałek jak wymienię na spokojnie kabel i zresetuje modem.

Pozdrawiam 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12916
  • 53078
  • 611

Internet domowy

@Marcinekxxx jesteśmy od męczenia. Koniecznie opisz sieć domowa i jak linia przychodzi do domu


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 410
  • 1055
  • 7

Internet domowy

Przy tak krótkiej linii to w ogóle nie powinno być błędów, tylko sporadyczne i w czasie burzy.


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29460
  • 270

Internet domowy

@jaryn  dlatego najpierw trzeba zacząć od sprawdzenia "własnego podwórka" a później szukać problemów na linii abonent - centrala.


Poziom 21, Odkrywca Przestworzy
  • 410
  • 1055
  • 7

Internet domowy

@slav72 Najpierw to trzeba mieć świadomość, że jest coś nieprawidłowo. 


Poziom 38, Pomocnik Międzygalaktyczny
  • 7197
  • 29460
  • 270

Internet domowy

Właśnie dlatego kolega @Marcinekxxx jest "uświadamiany" 😉


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 82
  • 0

Internet domowy

Witam ponownie.

Dziś udałem się do sklepu zakupiłem kabel oraz zresetowałem modem do ustawień fabrycznych.

Wykonałem pomiar na speed teście zdjęcie wstawiam poniżej i przy okazji ilość błędów na lini.

Wiadomo że musimy troszkę poczekać ale wydaje mi się że liczba i tak będzie spora.

Dodatkowo mogę powiedzieć że gdy modem odzyskał połączenie to był około 20-30 sekundowy brak połączenia więc już na początku około 2 min łączenia już było 35 błędów.Co chwile odświeżam stronę i w momencie 11 min jest tych błędów 42.Więc wychodzi 7 błędów przez 9 min ale zgaduje że na to nie ma zależności więc i tak to raczej mało istotnę ale chciałem napisac bo własnie może ta lekka przerwa w dostawie dała nam 35 błędów za tak zwane "darmo".

Zgaduje że wina z ilością błędów leży po mojej stronie.Wcześniej pytałeś się o moją instalację lecz jestem w tym totalnie zielony i tak szczerze nie wiem czy potrafiłbym Ci na cokolwiek odpowiedzieć.

Jeśli mógłbym prosić to powiedz dokładnie jakich informacji potrzebujesz i postaram się na wszystko powiedzieć.

I takie dodatkowe pytanie.Czy właśnie oprócz wymiany kabla oraz reset modemu mogę jakoś sam poprawić jakość łącza czy to już robota dla technika?Zgaduje że ta druga opcja ale zawsze lepiej się upenwnić.

Jeszcze tak dodatkowo zapytam.Wykonałem ten pomiar certyfikowany lecz mam podłączony telewizor do sieci ale jest on wyłączony.Czy w takim stanie również korzysta z sieci ?Telefon odłączyłem .Jeśli okaże się że tak to wykonam ponownie test.

Marcinekxxx_0-1618836458106.png

Marcinekxxx_1-1618836468926.png

 

 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12916
  • 53078
  • 611

Internet domowy

@MarcinekxxxJeśli pomiar był określony jako certyfikowany, to znaczy, że wykonany prawidłowo. To powinno być jasno napisane w wyniku..Przyrost błędów martwi... To, że czasem pojawią się błędy startowe-uruchomieniowe przy ADSL to norma, ale ich może byc 1-4, a nie 47 w 15 minut.

Co do sieci- sprawdź jak wygląda infrastruktura w Twoim rejonie. Czy kable na ulicach są podwieszane po słupach (takich strunobetonowych 6-8m wysokości , bądź podobnych drewnianych) i do budynków są kierowane droga powietrzną-podwieszki, czy też cała infrastruktura znajduje się pod ziemią, a jedynie widać studzienki kablowe w chodnikach i słupki (wysokości 1-1,3m) betonowe lub z czarnego plastiku z logiem Orange. Sprawdź jak linia wchodzi do twojego budynku. Czy i gdzie znajdują sie na elewacji i w środku puszki połączeniowe podtynkowe czy natynkowe. Jak wygląda Twoje gniazdo telefoniczne i czy jest ich więcej w domu?Jakim kablem wykonana jest instalacja? Czy jest prowadzona pod tynkiem czy na zewnątrz po ścianie i listwach przypodłogowych? Kiedy była wykonywana?

To zadanie na początek 🙂


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 39
  • 82
  • 0

Internet domowy

No więc tak

Wieczorem będę rozmawiał z jedną osoba która raczej mi powie kilka rzeczy na temat naszej instalacji ale udało mi się kilka rzeczy ustalić.

No więc na początku tak.Internet mamy po kablu telefonicznym stacjonarnym dostarczany do domu.Z tego co się orientuje instalacja ma coś +/- 20 lat (bardziej +) więc bardzo możliwe że przez tak długi okres nie jest ona w najlepszym stanie i może to być odpowiedź na nasze błędy.Cała instalacja jest poprowadzona pod ziemią więc nie wiem dokładnie jak ona wygląda no a instalacja to chyba miedziana? chodź pewności nie mam.No i niestety na więcej informacji nie jestem teraz w stanie odpowiedzieć nawet nie wiem gdzie jest ta puszka podłączeniowa.

 

Jeśli nic z tego nie uda się ustalić to wieczorem postaram się przekazać więcej informacji

 


Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12916
  • 53078
  • 611

Internet domowy

@MarcinekxxxW takim wypadku najważniejszą rzeczą jest ustalenie gdzie jest puszka w której jest pierwsze złącze kabla przychodzącego z zewnątrz. To kluczowe dla dalszej analizy.Jak znajdziesz, otwórz i fotnij...zobaczymy co tam masz 🙂