Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Drastyczny spadek prędkości światłowodu - przeciążona infrastruktura operatora

ROZWIĄZANE

Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 52
  • 0

Drastyczny spadek prędkości światłowodu - przeciążona infrastruktura operatora

Cześć,

 

Mam problem ze światłowodem 600 Mb/s. Osiągi Funboxa 6 nagle spadły do 90 Mb/s po kablu oraz bezprzewodowo. Prędkość minimalna zgodnie z umową to 150 Mb/s. Wcześniej internet działał bez zarzutu.

 

Zamówiłem technika Orange, który w dniu 05.10.2021 wykonał certyfikowany pomiar prędkości – potwierdził 90 Mb/s. Technik odczytał błąd – zapchana infrastruktura na centrali. Wytłumaczył, że podpięto za dużo klientów pod ten sam węzeł i dlatego nie wyrabia sieć, włączył się tryb ograniczonej prędkości.

 

Przekazano zgłoszenie do centrali. Próbowałem się dowiedzieć u Orange kiedy naprawią usterkę, jednak nie wiedzą kiedy: nie podano daty naprawy. W systemie widnieje komunikat:

 

Obiekt na którym wykreowana jest usługa oznaczony jest jako przeciążony, co może powodować  odczucie wolniej działającego dostępu do internetu.

 

Pozostaje mi każdego okresu rozliczeniowego składać reklamacje i mieć symbolicznie obniżony rachunek. Bo zapłata kilkudziesięciu złotych za internet 90 Mb/s nie można uznać za rekompensatę.

 

1. Czy mogę w jakiś sposób ponaglić działania naprawcze Orange? Skoro brak podanej daty naprawy usterki to może taka naprawa/rozbudowy infrastruktury się Orange nie opłaca?

 

2. Czy mogę od razu wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym z powodu nie osiągania prędkości minimalnej wskazanej w umowie?

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Drastyczny spadek prędkości światłowodu - przeciążona infrastruktura operatora

@Hu5tlerRozwiązać umowę możesz próbować. Podstawą będą ustalenia technika z wizyty i speedtesty certyfikowane na www.pro.speedtest.pl ,.

Pytanie czy masz coś alternatywnego, bo naprawić kiedyś naprawią...Zmusić raczej nie możesz, bo skoro wiedzą, to i tak nie oleją sprawy, bo reklamacja (nawet jakoś specjalnie trudno usuwalna) podlega czasom reakcji techniki...Komuś musi zależeć na tym, bo czas leci...

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

3 ODPOW. 3

Poziom 41, Sternik Międzygalaktyczny
  • 12784
  • 52607
  • 600

Drastyczny spadek prędkości światłowodu - przeciążona infrastruktura operatora

@Hu5tlerRozwiązać umowę możesz próbować. Podstawą będą ustalenia technika z wizyty i speedtesty certyfikowane na www.pro.speedtest.pl ,.

Pytanie czy masz coś alternatywnego, bo naprawić kiedyś naprawią...Zmusić raczej nie możesz, bo skoro wiedzą, to i tak nie oleją sprawy, bo reklamacja (nawet jakoś specjalnie trudno usuwalna) podlega czasom reakcji techniki...Komuś musi zależeć na tym, bo czas leci...


Poziom 27, Znawca Przestworzy
  • 2492
  • 8959
  • 45

Drastyczny spadek prędkości światłowodu - przeciążona infrastruktura operatora

@Hu5tler Musisz czekać aż rozbudują OLT-a albo przełączą Cię na inny. Kiedy to nastąpi trudno powiedzieć. Jeśli duża grupa abonentów zgłosi ten sam problem to zapewne nastąpi to bardzo szybko.


Poziom 16, Badacz Przestworzy
  • 16
  • 52
  • 0

Drastyczny spadek prędkości światłowodu - przeciążona infrastruktura operatora

Awaria naprawiona.

 

Podziękowanie dla agat13 za pomoc na priv, podzielenie się wiedzą techniczną oraz wsparcie w chwili zwątpienia 🙂