Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

ROZWIĄZANE

Poziom 11, Recenzent
  • 4
  • 1
  • 0

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

Posiadam od wczoraj  Światłowód Orange z Funbox 3.0.

 

Mój laptop (MacBook Pro) łączy bez problemu z siecią wifi. 

 

Niestety zauważyłem, że po 10-15 mnutach surfowania po netcie tracę połączenie z internetem (ale nie z siecią wifi). To znaczy WiFi nadal jest podłączone do komputera (nie ma informacji o błędach wifi) ale strony się nie wgrywają. 

 

Wyłączenie i włączenie wifi i ponowne połączenie na laptopie rozwiązuje problem na 10-15 minut, po czym znowu tracę połączenie z internetem (ale nie z siecią wifi). 

 

Czy ktoś może coś doradzić?

 

Dziękuję. 

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:

Poziom 13, Recenzent
  • 4
  • 5
  • 1

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

Zmieniłem nazwę (na krótsze i angielskie znaki), hasło i typ zabezpieczenia (na WPA2-PSK).
Jakoś to pomogło i teraz działa.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

43 ODPOW. 43

Poziom 35, Ekspert
  • 2836
  • 4537
  • 122

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

Próbowałeś tego?:https://nasz.orange.pl/t5/Baza-wiedzy-Światłowód-i/Problemy-z-protokołem-quot-IPv6-quot/ta-p/19036

Edit: można spróbować powrotu rutera do ustawień fabrycznych, ale musisz posiadać dane z umowy: login i hasło Neostrady..

Poziom 31, Ekspert
  • 1750
  • 1955
  • 101

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

@miketadnowak Mój Macbook dobrze znosi połączenia IPv6 i IPv4. Możesz spróbować zresetować modem do ustawień fabrycznych lub przywrócić oprogramowanie na Macbooku. Spróbuj również rozdzielić sieci Wi-Fi czyli 2,4GHz zostawiasz fabryczną nazwę, a 5GHz dopisujesz Orange_Swiatlowod_xxx-5G.

@mabud73 Funboxy posiadają autokonfigurację. Po resecie do ustawień fabrycznych login i hasło pobierają sobie same.


Poziom 35, Ekspert
  • 2836
  • 4537
  • 122

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

Wiem o tym, ale zabieg ten "łata" często dziury konfiguracyjne po podłączeniu 😉
Konto usunięte

Nie dotyczy

Poziom 7, Poszukiwacz
  • 2
  • 2
  • 0

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

Dziękuję bardzo za odpowiedź. 

 

Próbowałem wszystkiego i nic nie działało. W końcu technicy Orange których zamówiłem połączyli sieci 2.4ghz i 5ghz i na razie wygląda na to, że to pomogło. 

 

Pozdrawiam, 

Michał


Poziom 13, Recenzent
  • 4
  • 5
  • 1

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

Czy mógłbyś podać więcej szczegółów na temat tego, co dokładnie zostało zrobione? Mam ten sam problem...


Poziom 31, Ekspert
  • 1750
  • 1955
  • 101

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

@Serhii Zapewne chodzi o rozdzielenie sieci w zakładce "moje wi-fi" -> ustawienia zaawansowane wi-fi w funboxie na 2,4 i 5GHz. Po prostu trzeba dla sieci 5GHz dopisać w nazwie 5GHz


Poziom 13, Recenzent
  • 4
  • 5
  • 1

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

Wykonuje się to automatycznie. Teraz mam 2 Wi-Fi:

Orange_Swiatlowod_xxxx_2.4GHz
i

Orange_Swiatlowod_xxxx_5GHz


Poziom 7, Poszukiwacz
  • 2
  • 2
  • 0

Brak połączenia z internetem FunBox 3.0 na Macbook

Niestety troche za szybko się pochwaliłem. 

 

Mimo połączenia sieci 2.4 i 5ghz nadal zrywa mi internet. To znaczy są WiFi jest cały czas połączone a strony po jakiś 10-15 min uzywania się nie otwierają...