Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Porównanie oferty z konkurencją


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Porównanie oferty z konkurencją

@kozakis01 : Co do obsługi w TM: musisz zadzwoń na infolinię TM z komórki która jest wpisana w umowie jako telefon kontaktowy. Inaczej nie połączysz się łatwo się z właściwym wsparciem technicznym do światłowodu. Doradców jest ok 20 (1 zespół), więc wieczorami chwilę można poczekać.

Anonim

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

Ja mówię o routingu. Nie ma trasy u innych operatorów, która wędruje przez pół kontynentu, aby dotrzeć do kraju obok. Albo do innego miasta. 

Praktycznie każdy operator posiada co najmniej jednego IX-a, w którym otwarcie się wymienia ruchem.

Nie znam także operatora - ani tego "kochanego UPC", ani żadnego innego (nawet lipne LTE), który miałby problemy już na routerach brzegowych, spadki prędkości do 2 Mbps na światłowodzie oraz wysoki % utraty pakietów dość regularnie. Jeśli pojawi się problem z dziwnymi trasami bądź zbyt wysokimi pingami u innych - reakcja to góra 72 godziny zazwyczaj - problem znika. Dziwne, prawda? W Orange od x-lat problem się ciągnie i jest takie odbijanie piłeczki, że u innych jest tak samo słabo. 

Wskaż mi jakiekolwiek dowody, na brak reakcji i taką ospałość innych dostawców jak Orange. 

 

Czytam forum Plusa, forum UPC oraz wiele ogólnych for telekomunikacyjnych i na żadnym nie ma narzekań na podobne przypadłości, jak w Orange. 

 

Rezygnuję z Orange niedługo ja, wielu z tego forum już zrezygnowało. Dziękuję za radę - wykorzystam. 


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Porównanie oferty z konkurencją

Wszyscy wszędzie narzekają. Taka natura ludzka. Jak nie narzekają na pingi, to narzekają na prędkość czy sesje. Uwzględnij też skalę "narzekania" względem liczby klientów.

Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 147
  • 143
  • 1

Porównanie oferty z konkurencją

Ja akurat korzystalem z uslug trzech operatorow: Orange, UPC i TMobile. W skrocie:

Orange - trasy w Polsce nienajlepsze, ale ogolnie ping najbardziej stabilny (w grach na zagranicznych serwerach najlepsze lacze sposrod trzech), brak gubienia pakietow, najwieksze prodkosci pobierania, najmniejsze ograniczenia przy pobieraniu w jednej sesji, chociaz zdarzaly sie kwiatki.

 

TMobile - trasy lepsze, ale czesto wieksze opoznienia, zdarza sie gubienie pakietow, predkosci pobierania w jednej sesji czesto ponad 2 razy nizsze niz w Orange, najgorszy poziom obslugi technicznej, sprzedaja gotowy produkt, o ktorym nie maja pojecia.

 

UPC - najmniej stabilne lacze, po dodaniu kanalow predkosci pobierania porownywalne z Orange, ale wieksze ograniczenia dla jednej sesji, przy czym w Orange i TMobile zdarzalo sie, ze pobieranie bylo ograniczone do 4 MB/s, gdzie w UPC lecialo zawsze 20 - 30 MB/s, na tym laczu mialem zdecydowanie najwiecej gubionych pakietow, predkosci wysylania to porazka.

 

U mnie na razie najlepiej sprawowalo sie Orange, pozniej TMobile i daleko w tyle UPC.

 

Anonim

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

Jak najbardziej uwzględniam skalę. Na forum UPC obecnie nie ma żadnych narzekań na problemy, które uniemożliwiają korzystanie z internetu w stopniu komfortowym. Szukać dalej?

Nie widziałem natomiast na praktycznie żadnym publicznym, znanym forum narzekań na sesję. Absolutnie, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd. 

Co do prędkości - prędkość jest DO u każdego operatora. Co z tego, że mam prędkość stałą do serwera w Orange (stałą... hmm, pojęcie względne - nie do końca, ale...) jak do ŻADNEGO innego, poza siecią Orange nie osiągnę przez 24/7 prędkości na umowie? Bo albo się zapcha tranzyt, albo coś po drodze padnie. Tego nawet nikt nie uwzględni w reklamacji - bo speedtest certyfikowany ma serwery w sieci Orange. 

 

Nie jest ważna prędkość. Ważna jest stabilność opóźnień. Jeśli ping będzie stabilny, będzie stabilna prędkość. Jeśli skacze ping, skacze prędkość. Jeśli traci pakiety - z wysokiej prędkości nici. Będzie - na speedteście. I tyle. 

 

W żadnym przypadku nie widziałem narzekań na prędkość na światłowodach. W Orange natomiast widziałem narzekania, a co gorsza - odczułem to na własnej skórze. Masz dalej zamiar o tym dyskutować? Bo nie masz racji absolutnie. Żadnych dowodów, same dywagacje.

 

Wolałbym wahania prędkości na poziomie 10-15%, ale stabilne pingi. W Orange mam jedno, ale drugiego niestety nie. Szkoda. Ale tak to już wygląda. 

 

Dlatego jest tylko 520 tysięcy klientów, dlatego ta liczba w górę rośnie w tak ślimaczym tempie. 

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Porównanie oferty z konkurencją

@kozakis01  Ja korzystałem również z trzech i u mnie to wygląda tak:

 

Hyperion - praktycznie byłem z nimi od początku mojej przygody z internetem, miewali swoje problemy, przerwy w dostawie, ale jeśli chodzi o gry, trasy i ping, to chyba najlepszy dostawca jakiego miałem. Pingi takie jak w T-Mobile lub niższe, a to było przecież daaaawno temu gdy światowa sieć nie była tak rozbudowana jak dzisiaj. Poza tym to była miedź, więc trochę nie fair porównanie do mojego aktualnego łącza FTTH :catvery-happy:

 

Orange - definitywnie najgorsza sieć z wszystkich trzech, o ile prędkości na speedteście były spoko, to w grach ten internet to porażka. W 8 na 10 gier miewałem problemy, skaczący ping, opóźnienie jakbym mieszkał na księżycu, packetloss i lagi. Dodatkowo niskiej jakości połączenia P2P.

 

T-Mobile - Tutaj było bardzo dobrze, i w sumie nadal jest, bo jedyny problem to z eu.battle.net. Inne gry chodzą fajnie, pingi są dobre i bardzo stabilne. Prędkości mogłyby być trochę lepsze, ale nie mogę narzekać.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32322
  • 36194
  • 1366

Porównanie oferty z konkurencją

@Anonim: zapoznaj się dokładniej z tym forum UPC. Czytaj wszystko a nie tylko to co jest eksponowane na głównej. Mniej narzekania, ale to nie znaczy, że go nie ma.

Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4102
  • 56

Porównanie oferty z konkurencją

@Piotrekk85 no faktycznie, nikt nie wspominał o wykopie i UPC. A nie zaraz, chyba ja wspominałem parę razy i nawet ja tego wykopa napisałem :smileytongue: Dodatkowo w 2-3 tygodnie po napisaniu wykopa problem został naprawiony.

Ja na forum UPC widzę narzekania tylko na problemy lokalne i to w znikomym stopniu, na problemy z WiFi po 5GHz na ConnectBoxie, na problemy z routingiem w tej chwili żadne, kiedyś był post na serwery Valve w Warszawie, gdzie ping był ponad 20-30ms, został naprawiony w mniej jak miesiąc, potem słynny wykop i Level3 problem, problem załatwiony do 3 tygodni.

 

@Banan9 spróbuj to załatwić przez infolinię. U nich konsultanci na temat światłowodu są słabo przeszkoleni, najlepiej im podyktować reklamację od razu, wtedy przekażą sprawę dalej, zaznaczyć też trzeba, że problem jest poza lokalem, by zaraz nie wezwali technika bez sensu.

 

Anonim

Nie dotyczy

Porównanie oferty z konkurencją

Czytam. 

Regularnie od kilku miesięcy. I widzę, że jeśli są jakiekolwiek problemy w UPC - są one w ekstremalnie szybkim tempie naprawiane. Ale zamknijmy już temat UPC. To forum Orange - sieci #1 pod względem absurdalnego routingu oraz kiepskich pingów. 

Pod względem ospałości i lekceważenia dość licznej grupy klientów - graczy. 

 

Dlaczego od x-lat w Orange dalej jest problem - jeden i ten sam - z pingami i zdecydowanie wydłużonymi trasami, a w choćby UPC, czy Netii czy jakiegokolwiek innego dostawcy problemy te znikają w mgnieniu oka? A no tak - bo Orange to usługi masowe i niczego nie gwarantują; poza prędkością do speedtestu. 

 

Za to inni dostawcy już tak - gwarantują, nie są to usługi masowe, mają SLA oraz gwarancje pingu do każdego hosta na świecie, reagują szybko na problemy... A nie, czekaj! Wróć - przecież to też są usługi masowe. Wniosek jest więc jeden - jak ktoś SZANUJE klienta, to zadba o odpowiednią jakość połączenia. 

Jak ktoś dba tylko o to, żeby klient płacił (i to nie jakością usług, a windykacji) - to wtedy nie dba o takie rzeczy. 

 

Świat na tym dostawcy się nie kończy - ludzie to dostrzegają i Orange ma problem ze zdobyciem klientów FTTH. Bo o ile lagi na xDSL czy 3/4G można usprawiedliwiać technologią, tak na światłowodach już nie. I ludzie to wiedzą. Dlatego rezygnują. 

 

No - ale przecież "Orange i tak zarobi w hurcie"> po co więc cokolwiek zmieniać? 

 

 


Poziom 19, Odkrywca Przestworzy
  • 656
  • 881
  • 1

Porównanie oferty z konkurencją

@Anonim  Ja miałem vdsl od Orange przez pół roku zanim przeszedłem na światło, to oczywiście pingi kosmiczne, lagi i ciągłe problemy z internetem. Każdy mi mówił ''to wina technologii, przejdziesz na światłowód i będzie dobrze'' - i co? i nic. Na światłowodzie praktycznie to samo, jedyny plus to taki że większa prędkość i pingi niższe o 20 ms z racji braku przeplotu :catvery-happy:

 

@-brtk-  Nazwiska tam nie ma, tylko imiona, ale może masz rację, zakryję.