Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

 

Fakt, tu jest o wiele lepiej - to jak wytłumaczyć tamten WinMTR? 😄 

 

NVM - już widzę - tutaj wchodzi od razu z Warszawy, tam do Poznania jeszcze idzie - a to oznacza, że to zupełnie inne routery - no i tu wychodzi trochę zakłamanie Orange.

 

To tak samo jak z tym:

 

A tutaj - do routera valve-ic-333070-war-b1.c.telia.net (przedostatni hop praktycznie):

 

 

Czyli - do tego serwera idzie przez zagranicę, natomiast do routera który i tak jest po drodze - idzie przez Warszawę. I to jest logika wg Orange 😛 

 

Mają bałagan w trasach i niestety potem wychodzą takie kwiatki. 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@Anonim  32 ms w Londynie... bosko. I to jest właśnie dobry ping 😉 Niech opentransit bierze przykład.

 

@-brtk-  Wiesz, telia w Orange od pół roku działa ok, może wykupili właśnie lepszy SLA, ale to się widać odbiło kosztem opentransitu i retn.net.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

W ogóle - taki to porządek mają w routingu:

 

Tracert do serwera bezpośrednio: 

 

Tracing route to 155.133.231.67 over a maximum of 30 hops

1 3 ms 1 ms 1 ms out.vdsl-neo.tpnet [192.168.1.1]
2 3 ms 24 ms 25 ms war-bng6.tpnet.pl [80.50.18.106]
3 5 ms 3 ms 3 ms war-r2.tpnet.pl [80.50.122.105]
4 38 ms 24 ms 25 ms ae102-10.ffttr7.frankfurt.opentransit.net [193.251.248.153]
5 25 ms 27 ms 27 ms ffm-b4-link.telia.net [62.115.155.28]
6 38 ms 38 ms 38 ms ffm-bb3-link.telia.net [62.115.120.1]
7 35 ms 38 ms 39 ms war-b1-link.telia.net [62.115.135.179]
8 37 ms 37 ms 42 ms valve-ic-333070-war-b1.c.telia.net [62.115.11.23]
9 * * * Request timed out.
10 41 ms 42 ms 41 ms 155.133.231.67

Trace complete.

 

Trasa wiedzie do pierwszego warszawskiego routera - war-b1-link....

 

A tu trasa do niego:

 

Tracing route to war-b1-link.telia.net [62.115.135.179]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 2 ms out.vdsl-neo.tpnet [192.168.1.1]
2 4 ms 4 ms 2 ms war-bng6.tpnet.pl [80.50.18.106]
3 4 ms 5 ms 2 ms war-r2.tpnet.pl [80.50.122.105]
4 5 ms 2 ms 4 ms war-r1.tpnet.pl [194.204.175.61]
5 21 ms 21 ms 24 ms war-b2-link.telia.net [213.248.89.85]
6 20 ms 18 ms 17 ms war-b1-link.telia.net [62.115.135.179]

Trace complete.

 

Można krócej, wszystko jest gotowe - tylko ktoś mądry tak ustawił, że raz idzie tak, a raz tak - ja na prawdę swoją wiedzę w tym kierunku brałem ze złych źródeł, skoro wg Orange to jest w porządku 😛 

Brakuje mi słów, żeby wytłumaczyć o co w tym chodzi 😜 To jest po prostu komedia 😜 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Zauważyłem dziwną prawidłowość - gdy host jest za granicą to ping przez telię w warszawie jest normalny, bo w Hamburgu jest 18-20 ms, a gdy pakiety nie wychodzą za granicę to tak jakby telia miała na sztywno ustawione 20 ms w Warszawie. Zobacz tutaj do war-b1-link.telia.net - http://prntscr.com/lgold2

 

Sprawdź u siebie ping do 62.115.135.179


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

A powinno iść tak 😛

 

A co jest najlepsze, my problem w UPC z podwyższonym pingiem do serwerów valve zgłaszaliśmy (bo też mieliśmy na niektórych IP po 30ms nie wiedząc czemu, do jednego IP był dobry, a do innego +30ms), jak do valve-ic-333070-war-br.c.telia.net mieliśmy ok, a ostatni hop miał podbity ping i już od jakiegoś miesiąca nie ma tego problemu, a zgłaszane w połowie września 🙂

 

 

Patrz, tu był dobry ping: 

A do tego np już był taki: 

A po zgłoszeniu, jest taki cały czas teraz, do każdego z serwerów:

 

A co najlepsze, przez VPN'a było wszystko ok, podczas jak był problem, więc coś musiało być w UPC.

 

Orange też może zrobić by szło samą telią i by ping był poniże 10ms, ale muszą chcieć to zrobić.

 

 

 

 

@Banan922 ewidentnie coś u Orange, zobacz:

 

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

W przypadku Orange nie można mówić o braku technicznych możliwości na zmianę trasy do tego AS'a, było w porządku, do pewnych routerów jest spoko - jednak do puli 155.133.230-2.* idzie jakoś okrężnie - a to są serwery. I teraz @HypsteRT - na luzie i bez ciśnienia, co poszło nie tak, że zmieniliście trasy do tych konkretnych adresów, czyli serwerów - a jednak do samych routerów idzie bezpośrednio do Telii w Warszawie? 


Poziom 18, Badacz Przestworzy
  • 541
  • 204
  • 0

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

@-brtk-  No właśnie domyślam się że Orange, dlatego chciałem by @Anonim  sprawdził też, bo mamy inny ping na wyjściu w Warszawie - on ma 2 ms, ja mam 6, więc jeśli ma taki sam do 62.115.135.179 czyli 21 ms no to ewidentnie coś jest nie tak i ping jest ustawiony na ''sztywno''.

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Gdyby było te 20ms do serwerów w Warszawie to i tak byłbym mega zadowolony, jak na Orange to byłby bardzo dobry wynik 😜 Dobrze, że mam u siebie w bloku UPC - to najprawdopodobniej telefony przeniosę do magentowych lub zielonych, a internet do UPC i razem z telewizją dostanę u nich bardzo dobrą ofertę, bo już trochę u nich jestem. 


Poziom 28, Znawca Przestworzy
  • 2431
  • 4101
  • 56

Problemy na linii CS:GO > Światłowód

Ale tu nie chodzi by było 20ms, tylko by było 2-3-4ms, czyli jak ping powinien być w Wawie do hosta telii, ja wkleiłem tracert do hosta telii w Warszawie i mam tam poniżej 10ms, gdzie Wy macie 20ms+. Więc to ewidentnie coś jest skopane na linii Orange <-> Telia

Anonim

Nie dotyczy

Problemy na linii CS:GO &amp;gt; Światłowód

@Banan922 - myślałem, że prosiłeś o ping brtk - już wstawiam: 

 

Pinging 62.115.135.179 with 32 bytes of data:
Reply from 62.115.135.179: bytes=32 time=19ms TTL=58
Reply from 62.115.135.179: bytes=32 time=25ms TTL=58
Reply from 62.115.135.179: bytes=32 time=22ms TTL=58
Reply from 62.115.135.179: bytes=32 time=21ms TTL=58

Ping statistics for 62.115.135.179:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 19ms, Maximum = 25ms, Average = 21ms

 

A co do @-brtk- masz rację - to jest kwestia Orange... Ale już naprawdę ja, i zapewne wy jesteśmy bezradni - mają po prostu wywalone na to, co się dzieje w ich sieci, wszystkie siły łącznie z inżynierami sieci są skierowane na obserwację ewentualnych anomalii na rachunku bankowym i szybkie ich naprawianie - bo nie mam innego wytłumaczenia. Po prostu zlewają klientów, ja osobiście już na 100% nie przedłużę umowy na światłowód z Orange, a telefony (4 abonamenty, 2 karty) przenoszę do innego operatora. W skali 2 lat, czyli całej umowy to około 4 tysięcy złotych - niech im ucieknie 10 tys. klientów z takimi wydatkami na ich usługi - robi się pokaźna sumka, a zapewne odejdzie coraz to więcej i więcej - bo UPC inwestuje i realnie szanuje klientów.