- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Cześć,
W przypadku utraty telefonu, na którym mamy zainstalowaną kartę eSIM (główną) orange wymaga wizyty w w salonie i wymiany na fizyczną kartę SIM, którą następnie można znów zamienić na eSIM na nowym telefonie.
Zastanawiam się, czy jest to konieczne w przypadku gdy oprócz eSIM posiadamy wydaną także extra eSIM (np. na zegarku) z włączoną opcją odbierania SMSów?
Rozumiem, że samodzielna wymiana eSIM/SIM polega na wpisaniu kodu autoryzacji wysłaneg SMSem, dlatego stara karta SIM/eSIM musi działać. Jednak czy taki SMS jest wysyłany po prostu na mój numer telefonu (i zostanie dostarczony także na extra eSIM w zegarku), czy może jest wysyłany "jakimś sposobem" TYLKO do urządzenia, w którym aktywna jest karta główna? Ktoś ma doświadczenie?
Rozwiązane! Idź do rozwiązania
Rozwiązanie:
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dobrze, to wyniki eksperymentu: MOŻNA wymienić kartę SIM, jeśli mamy do dyspozycji tylko extra eSIM.
W skrócie: wyjąłem z telefonu kartę SIM, uruchomiłem proces wymiany SIM na eSIM, odebrałem kod autoryzacyjny na zegarku, zeskanowałem QR kod karty eSIM i dodałem ją w telefonie.
Czyli: w przypadku np. uszkodzenia albo utraty telefonu WYSTARCZY wygenerować nową kartę eSIM w Mój Orange, autoryzując operację kodem z SMSa, który zostanie dostarczony na zegarek.
Wiedza konsultanta jak zwykle ograniczała się jedynie do oficjalnych regulaminów, dodatkowo napisał bzdurę (że SMS na zegarek nie przyjdzie) byle tylko trzymać się informacji oficjalnych.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Samodzielna wymiana eSIM po utracie telefonu przy aktywnej extra eSIM
@muddy czy jak otrzymujesz SMS-y, to dostajesz na obie karty eSIM? Jeśli tak, to możesz spróbować samodzielnie eymienić na zeykłą kartę SIM a nastęonie tak jak planujesz na eSIM.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Samodzielna wymiana eSIM po utracie telefonu przy aktywnej extra eSIM
Nigdy tego nie robiłem i nie próbowałem, stąd moje pytanie 🙂
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Samodzielna wymiana eSIM po utracie telefonu przy aktywnej extra eSIM
@muddy nie miałem możliwości sprawdzenia na Extra eSIM, bo to wersja abonamentowa. Natomiast jeśli chodzi o ofertę na kartę, to zamieniłem na eSIM, następnie wymieniłem samodzielnie na standardowy SIM, ale w ofercie na kartę nie ma Extra eSIM, więc nie mogę sprawdzić.
Jeśli na Extra eSIM dostajesz takie same SMS-y jak na główny eSIM, to będzie można samodzielnie wymienić główny eSIM na standardowy SIM. Należy tylko pamiętać, że taka wymiana jest płatna i starter nie może być zarejestrowany. Inaczej wymiana nie będzie możliwa.
Informacje o samodzielnej wymianie karty SIM:
https://www.orange.pl/omnibook/samodzielna-wymiana-karty-sim
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Samodzielna wymiana eSIM po utracie telefonu przy aktywnej extra eSIM
@ketrasaArturnapisał(-a)Jeśli na Extra eSIM dostajesz takie same SMS-y jak na główny eSIM, to będzie można samodzielnie wymienić główny eSIM na standardowy SIM.
Takie jest moje rozumowanie, chciałem jednak upewnić się u konsultanta na czacie, jednak wszystko co był w stanie mi powiedzieć to cytowanie regulaminu, w którym jest napisane, że wymiana eSIM zainstalowanego na "zepsutym" telefonie zawsze wymaga wizyty w salonie, a jak drążyłem temat z SMSem to ostatecznie stwierdził, że SMS jest wysyłany TYLKO na kartę eSIM, a nie na kartę extra eSIM. Stąd wątek tutaj.
Nic, prawdopodobnie będę musiał sprawdzić…
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Samodzielna wymiana eSIM po utracie telefonu przy aktywnej extra eSIM
@muddy zakładam tylko, że nie masz zgubionego telefonu i chcesz tylko sprawdzić działanie wymiany karty eSIM mając do dyspozycji Extra eSIM.
Żeby było bardziej wiarygodnie, proponuję telefon z główną eSIM wyłączyć lub na awet zablokować na infolinii, czacie (na szybko tak się robi, jak telefon zaginiony). Odblokować zawsze można.
Uważam, żeby kosztów nie ponosić, wystarczy jak na Extra eSIM przyjdzie SMS po zleceniu wymiany.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Dobrze, to wyniki eksperymentu: MOŻNA wymienić kartę SIM, jeśli mamy do dyspozycji tylko extra eSIM.
W skrócie: wyjąłem z telefonu kartę SIM, uruchomiłem proces wymiany SIM na eSIM, odebrałem kod autoryzacyjny na zegarku, zeskanowałem QR kod karty eSIM i dodałem ją w telefonie.
Czyli: w przypadku np. uszkodzenia albo utraty telefonu WYSTARCZY wygenerować nową kartę eSIM w Mój Orange, autoryzując operację kodem z SMSa, który zostanie dostarczony na zegarek.
Wiedza konsultanta jak zwykle ograniczała się jedynie do oficjalnych regulaminów, dodatkowo napisał bzdurę (że SMS na zegarek nie przyjdzie) byle tylko trzymać się informacji oficjalnych.
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Samodzielna wymiana eSIM po utracie telefonu przy aktywnej extra eSIM
- Oznacz jako nowe
- Zakładka
- Obserwuj
- Wycisz
- Subskrybuj źródło RSS
- Wyróżnij
- Drukuj
- Zgłoś
Samodzielna wymiana eSIM po utracie telefonu przy aktywnej extra eSIM
Dlaczego? Myślę, że wręcz przeciwnie - powinni zachęcać użytkowników eSIM do włączania usługi extra eSIM: po pierwsze - dodatkowy przychód, po drugie - mniejszy ruch w salonie, po trzecie - większa skłonność do korzystania z eSIM, skoro można sobie poradzić.
Nie widzę w takiej opcji żadnego niebezpieczeństwa: przecież karta extra eSIM też w domyśle jest używana przez "autoryzowaną" osobę.