Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 27
  • 2
  • 0

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

Trochę to głupie żeby klient musiał zabiegać o to, aby firma udostępniła mu to, co może udostępnić. To chyba nie powinno działać w tą stronę. Możnaby nawet pomyślec, że to firma w trosce o klienta mogłaby zaproponować to, co ma najlepsze:)

No nic, pomyslę, pisałem już drogą elektroniczną kilka złoszeń i reklamacji bez odzewu, ale mają na to dużo czasu, więc nic dziwnego. Jeżeli będę już kompletnie zdesperowany to napiszę pismo papierowe. Rozejrzę się w wolnym czasie za innym operatorem. Dziękuję:)


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

Usługi stacjonarne w każdej firmie są ograniczone. To, że na tej samej ulic ma ktoś inny lepszy internet, może te 10m kabla robi różnicę. Może jesteś podpięty do innej centrali. Może kawałek kabla nie pozwala na to. Może centrala pełna i podpięcie Ciebie nie jest możliwe.
Zasięg usług możesz sprawdzić sobie sam na stronie. Czy myślisz, że ktoś specjalnie nie chce Ci sprzedać szybszego internetu? Bo prostu coś sprawia, że nie jesteś w jego zasięgu. Napisz zgłoszenie do BOK np. przez Mój Orange, to może dowiesz się o przyczynie.

Jeśli chcesz rozbudowy sieci, napisz pismo do Skierniewic.

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 27
  • 2
  • 0

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

Nie wiem, czy to przez przypadek, ale moim zdaniem nie czytasz moich wiadomości i szukasz ukojenia swoich nerwów wśród obcych w internecie. Piszę wyraźnie, że Pani oznajmia iż monterzy przyjadą i sprawdzą moją linię, ale dopiero jak podpiszę umowę na kolejne 2 lata na wolniejszy internet. Tak, dokładnie tak uważam, że nie chcą sprzedać szybszego internetu, ponieważ kwota jest taka sama jak obecnie. Dodatkowo, gdy podpiszę umowę na 2 lata nie muszą nic robić, bo i tak mają we mnie klienta na 2 lata.

 

Wspominałem też, że rozmawiałem już z technikami, którzy doskonale znają sieć w tym małym miasteczku (6tys mieszkańców), więc centrali nie ma tu dwudziestu, tylko jedna... Położenie wzmacniaczy sygnału również znają, bo pracują tu nie od dziś. Sprawa związana jest z ewidentną biernością ze strony firmy Orange niestety. To uznać, że technicy nie wiedzą o czym mówią? Poprzednie odpowiedzi były rzeczowe, próbowały pomóc, a ta jest przepełniona nienawiścią, nie wiedzieć czemu. Dziękuje poprzednikom za pomoc:)


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

Jeśli odczytujesz to jako nienawiść, to przepraszam.

Przecież sam możesz dokonać zamówienia przez stronę www. Co Ci się podstawia?
Czy na infolinii/salonie/stronie www jest to samo. To jest wstępna weryfikacja na maksimum możliwości. Dokonasz zamówienia - przekazywane jest zlecenie do techników, co najwyżej będzie mniej.

Ja tu nie podstawia Ci się do 80 mega, to po prostu nie jest w zasięgu. Nie jest to niczyja zła wola. Na stronach UKE Orange jest zobowiązane udostępniać dane o zasięgu usług. I jest wyszukiwarka, możesz sam wyliczyć długość kabli do siebie. Sprawdzałeś tam? Wszystko jest do zweryfikowania.

Poziom 9, Zwiadowca Przestworzy
  • 6
  • 2
  • 0

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

swiatłowód to nie zwykły kabel który masz ma do 20MB...


Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 27
  • 2
  • 0

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

Przez stronę www nie mogę dokonać zamówienia, gdyż jest możliwe tylko przedłużenie za tą samą kwotę lub wybór 20mb/s. 80mb nie jest w zasięgu, ponieważ 80mb wymaga VDSL. Technik powiedział, że musi nastąpić najpierw przełączenie, aby cokolwiek takiego miało miejsce. Dodatkowo wymaga to ich ingerencji i zazwyczaj robią to przy okazji. W ogóle był bardzo zdziwiony, że będąc u mnie z poprzednią wymianą nie zrobili przełączenia na VDSL, ale nie zrobili i czasu nie cofnę.

Na podwórku jest doprowadzony zwykły kabel i również światłowód, ale światłowód to w tej okolicy coś nowego i nie oferują jeszcze telewizji w pakiecie, a na tym zależy też w tym przypadku. Margines szumu w dół to rzekomo 14dB obecnie. Pani, która dzwoniła do mnie powiedziała, że parametry tłumienia i odległość od centrali (ponad 1500 metrów) nie pozwalają na szybszy internet, a nawet 20mb będzie okropnie przerywać. Mogę prosić pisemnie poprzez kancelarię o przełączenie do innej centrali itp itd. Nie ma tu bliższej centrali i odległość na pewno nie jest taka. Wiem, gdzie znajdują się skrzynki podziemne i przy okazji robeinia światłowodów przecięli mój przewód telefoniczny dużo dalej, więc wiem jak mniej więcej jest ułożony:D Dodatkowo na podstawie tego tłumienia kalkulatory internetowe mówią, że 35mega to spokojna prędkość, a na tym mi właśnie zależy, aby przy okazji tej umowy podpisać już na OD 20, a nie do 20.


Nie chcę mieć na siłę szybszego internetu, bo w tej chwili orange traktuje mnie tak, jakbym to ja sam miał załatwić inną linię, a oni wtedy mi pozwolą podłączyć szybszy internet. Cały temat drążę, gdyż obsługujący tą okolicę technicy stwierdzili jednoznacznie, że tu powinien być VDSL i spokojnie 20mb przekroczy (ale pełnych 80 na pewno nie będzie i w zasadzie jak podłączają to rzadko gdziekolwiek pełne 80 uzyskują). Tyle wiem, niedługo, jeżeli nic się nie ruszy idę złożyć rezygnację.

 

Swoją drogą kiedyś max u mnie to było 1mb, potem jakieś 6mb, ale podpisali mi na 10, teraz już max 20, a linia ma tą samą długość i biegnie tą samą trasą. Rzeczą oczywistą jest, że sama odległość nei jest kluczowa i mimo wszystko możliwości rosną, nie maleją.


Pozdrawiam i dziękuję za porady


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

To już widzę, czemu odbijasz się od muru. Twoje zgłoszenie nie jest realizowane jako sprzedaż/przedłużenie, a jako wniosek o ulepszenie stanu infrastruktury. To nie jest związane bezpośrednio z umową. Taki wniosek można złożyć pisemnie do Skierniewic.

Poziom 10, Zwiadowca Przestworzy
  • 27
  • 2
  • 0

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

Rozumiem, ale nie mogę nawet podjąć kroków w kierunku sprzedaży/przedłużenia, gdyż nie mają w systemie lepszej opcji niż 20mb/s. A chcę przedłużyć, gdyż zostało poniżej 3 miesięcy juź, ale nie chcę przystać na prędkość DO 20 mb, bo to jednak 2 lata, a DO może pokazać, że prędkości będzie daleko do tych 20mb, żadnego zapewnienia. Tym bardziej, że rzekomo możliwość jest - tak twierdzą technicy przy prywatnej rozmowie, ale z tego, co widzę nic nie wskóram.


Poziom 45, Pionier Misji
  • 32291
  • 36065
  • 1364

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

Nie, sprzedaż/przedłużenie jest możliwe na to co jest.
Zmiany w infrastrukturze są całkowicie niezależne.
Anonim

Nie dotyczy

Problem z migracją z 10mb/s do 80mb/s

Najłatwiej sprawdzisz to tutaj: https://www.orange.pl/zamawiam-swiatlowod Wpisz swoje dane i wyskoczy Ci jakie masz możliwości techniczne dla swojego adresu. Wydaje mi się że są to rzetelne dane. Swojego czasu był dostępny w panelu zamówienia test łącza. Pozdrawiam.