Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 6
  • 0

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

No więc po moim wczorajszym ponownym zgłoszeniu dziś rano zadzwonił do mnie technik. Powiedziałem mu jak sprawa wygląda i dodałem, że mój SNR Margin w dzień wynosi max 6.0 a wieczorami ok. 3 to powiedział, że nie możliwe, że tylko 3. Podziękował za informacje i rozłączył się. Po godzinie dostalem SMSa, że w związku z koniecznością dodatkowych czynności naprawczych data przesuwa się o jeden dzień, czyli najbliższy poniedziałek. Co mogę zauważyć i co zauważyli moi domownicy, że internet działa chwilami dużo wolniej. No i rozłączyć też zdążyło ze 2 razy dziś. 

 

Gdy zajrzałem w parametry to zauważyłem jedną różnicę - SNR Margin wzróśł o kilka jednostek, jednak w nie downstreamie tylko w upstreamie. Oto jak wygląda to teraz: 

 

DownstreamUpstream 
  
SNR Margin
:
6.113.4db
  
Line Attenuation
:
21.08.9db
  
Data Rate
:
14335861

kbps

  
Max Rate
:
181801121kbps
  
CRC
:
00

 

Od ponad godziny obserwuję i wartość ta nie spada poniżej 13 a maksymalnie wynosi 14.0 (gdzie jeszcze w poprzednie dni nie przekraczała powyżej 7.9), niestety nie mogę tego powiedzieć o downstreamie, teraz utrzymuję się w tych 6 ale jeszcze godzinę temu przez ok. 20 minut miało wartości wieczorne, czyli ok. 3. Na speedtestach również widać różnicę, może nie w downloadzie bo wynosi prawie tyle co zwykle, lecz upload zamiast pełne 1.0 jak miałem wcześniej wynosi teraz z reguły 0.65. Z tego wynika, że podcięli mi trochę uploadu i stąd większy margines? Na moje to powinni zacząć od downloadu, bo upstream trzymał się ładnie no ale nic, poczekam do tego poniedziałku i wtedy dam znać czy coś się zmieniło 🙂

 

@Anonim TP-Link W8961ND

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Widać, że wychodzące przycięte to i SNR wzrósł do ponad 13db bez sensu zrobione, może i wchodzące przycieli choć troszkę?


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 6
  • 0

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Całkiem możliwe, bo zamiast 13-14mb jak pokazywało wcześniej w speedtestach pokazuje teraz tyle: 1.PNG2.PNG

Data Rate też uległo zmianie o jakieś 2 tysiące, a margines w downstreamie wciąż taki sam.

 

 

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Data Rate trzeba obserwować

Ja mam też problem z przyciętymi wychodzącymi i ni jak nie można się doprosić o zmianę teraz sobie zgłoszenie wisi po dwukrotnym dzwonieniu. Mieli przyciąć wchodzące i są przycięte po to, żeby było stabilniej. W październiku z tym walczyłem i teraz ponowiłem, ale kompletna zlewa. Teraz łącze sobie działa na modulacji ADSL2.

 

Bez tytułu2.png

Bez tytułu3.png

Taki wynik do Olsztyna z W-wy.

 

 

 

 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 6
  • 0

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@Anonim a masz do 10mb czy do 20mb?

 

Nie chcę krakać, ale póki co wszystko śmiga. Nie zauważyłem żadnego zerwania oraz "szumów". Jest godzina 23, a o tej porze zawsze parametry downstreamu ulegały pogorszeniu, teraz wyglądają praktycznie tak samo jak w dzień:

 

DownstreamUpstream 
  
SNR Margin
:
6.112.9db
  
Line Attenuation
:
21.09.9db
  
Data Rate
:
14335861kbps
  
Max Rate
:
184041125kbps
  
CRC
:
310

 

 

Speedtesty wciąż pokazują ok 1.5-2mb downloadu i 0.30 uploadu mniej niż przed dzisiejszą zmianą, za to internet wydaje się być stabilny, więc chyba podziałało. Ale nie chcę jeszcze chwalić dnia przez zachodem słońca, bo tak jak mówiłem zdarzały się dni w których nie zauważyłem zerwania. Zobaczymy jutro i pojutrze i jak nic się nie pogorszy to będzie można chyba zamknąć temat 😄

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@matowsky71  do 10-ciu za daleko na lepszą prędkość teraz podłączyłem sobie inny router

Bez tytułu4.png

6277007592

Jakiś czas temu podłączałem dwie sztuki TD-8961ND chyba w wersji V3. Nie całe 4 lata działały, oba padły w ten sam sposób jak się włączy to przez chwilę działały tak, że zdążyły się zalogować, a potem margines w dół, zerwanie i to koniec. Jak ostygły to na chwilę zadziałały.

Tamten router na modulacji adsl2+ ma tłumienie 41db (na fotce wyżej jest adsl2 -37.5db)

Jest załączona kontrola przepływu dlatego prędkość jest trochę mniejsza porównując uzyskane prędkości z obu routerów.

Ten 43,8 db przy tej samej modulacji.

 

 

 


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 6
  • 0

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@Anonim A u mnie śmigał router ok 24h bez żadnych problemów po czym na nowo się synchronizował, myślałem, że pewnie zmiana ip, ale chwilę później rozłączyło jeszcze 2 razy. Podłączyłem więc spowrotem Funboxa. Teraz tak pomyślałem, że odkąd tydzień temu przesiadłem się na tego Tp-Linka TD-8961nd to chyba doświadczyłem więcej zerwań niż na Funboxie. Ma już kilka lat i używałem go zanim dostałem Funboxa, więc może też już jest wadliwy i z tego wynika podobny problem do Twojego? No nic, będę teraz testował wytrzymałość Funboxa.

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Te TD-8961ND to były podłączane u klientów później je miałem z powrotem scalak od linii chyba padł jak były zimne jeszcze przez chwilę działały


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 6
  • 0

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Kolejna noc i znowu nic nie rozłączyło... aż do teraz. Tyle, że tym razem spowodowane to było chyba przez pracę na linii, synchronizacja trwała z 5 minut a jak próbowałem wejść w jakąkolwiek stronę to wyskakiwało mi to:

 

1.PNG


Czasami zdarzały się takie problemy, ale wtedy też często znajomi w miejscowości obok również nie mieli internetu, więc to raczej co innego. Możliwe, że to wciąż związane z moją sprawą, bo jakby nie patrzeć w smsie dali czas do dzisiaj. Przed rozłączeniem margines zawsze wynosił ok 6.0-6.2, po ponownej synchronizacji wynosi teraz cały czas tyle: 

 

2.PNG

Choć przez chwilę zanim połączyło mnie z internetem widziałem nawet 7.5. Może zresestuję router...

 

Edit: Po restarcie: 3.PNG

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@matowsky71, jakość linii masz z błędami. Proponuję na 15 minut włączyć wsparcie zdalnej pomocy (ostatnia zakładka). U mnie tak:

modem.png