Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.
Nie można wyświetlić tego widżeta.

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

ROZWIĄZANE

Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 6
  • 0

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Witam, od jakichś 2 miesięcy albo i ciut więcej mam problemy z internetem. Zaczęło się niewinnie, raz rozłączyło z rana, później z raz jeszcze po południu. Przez jakiś czas tak to właśnie wyglądało, dało się z tym żyć. Z miesiąc później zaczęło się robić coraz gorzej i w ciągu dnia coraz częściej potrafiło rozłącząć, za to wieczorem (odziwo) problemów z tym nie miałem. Od ponad tygodnia to już tragedia, nie ważne czy dzień czy wieczór, potrafiło rozłączać równo (chociaż tym razem to wieczorem bardziej świrowało). Aktualnie mam dużo wolnego czasu więc mogę na bieżąco śledzić stabilność internetu o różnych porach dnia. Oczywiście zdarzały się dni w których ani razu mnie nie zerwało. Dzisiaj np. zerwało mnie ze 2 razy ok. godziny 15, od tamtej pory nie doświadczyłem utraty synchro. Nie ukrywam, że dosyć sporo siędzę w grach online i takowe zerwania BARDZO działają na moją niekorzyść. Czasami, a raczej częściej niż zwykłe zerwanie połączenia odczuwam zakłócenia. W jaki sposób? Grając w jakąś grę online z radiem w tle załączonym w Winampie, w tym samym czasie co radio ma problemy z odtwarzaniem tak i w grze mam znacznie utrudniony ruch przez skoki pingu do 3 tysięcy+ itd. Potrafi tak pościnać sekundę, dwie czy pięć, czasami dłużej (wtedy radio przestaje całkowicie odbierać, a ja nie mogę się ruszyć w grze) po czym wraca do normalności, a czasami ścina taka kończy się czerwoną diodą "@" na routerze i tu już muszę czekać z minutę, aż mnie ponownie połączy. Tak jak mówię, raz rozłącza mnie w taki sposób a raz "bez ostrzeżeń" w postaci takich zakłóceń od tak o mnie rozłączy.

 

Kilka dni temu zgłosiłem to do Orange, pan się spytał czy przypadkiem nie zaczęło się tak dziać odkąd powiększyli mi transfer z "do 10mb" na "do 20mb" (a zmienili mi na początku grudnia 2016), odpowiedziałem, że w sumie nie no bo jednak przez te 2 czy 3 miesiące chodziło sprawnie (jest możliwość, że problemy ze zbyt dużym transferem na moją linię wyszły dopiero po kilku miesiącach?). Powiedział też, że u nich wszystko w porządku i wyśle technika. Technik przyjechał, posprawdzał w puszeczce na zewnątrz i powiedział, że chyba znalazł problem - jak dotknął kabelki to się rozłączyły. Po naprawieniu wszedł do domu, posprawdzał trochę swoim urządzeniem i powiedział, że wszystko gra i powinno już nie być problemu. Ucieszony z nadzieją, że już po problemie po jakichś dwóch godzinach znowu doświadczyłem rozłączenia, po 10 minutach kolejnego. Po raz kolejny zadzwoniłem do Orange i powiedziałem, że interwencja technika niestety nie pomogła i 2 razy straciłem synchro, pani powiedziała, że ostatnie rozłączenie jakie u siebie wiedziała było o 12:02 (wtedy gdy technik się bawił). Możliwe, że mimo 2 rozłączeń tego nie widziała czy po prostu ściemniała? Później czego bym nie powiedział to cały czas powtarzała "proszę poczekać kilka dni i dać szansę". No więc dałem tą szansę i po kilku dniach problem nadal występuje. 

 

Testowałem to na 3 routerach, Funbox 1.0, TP-Link TD-W8961nd oraz na Airlivie - na wszyskich to samo. Zacząłęm też obserwować parametry internetu no i nie wygląda to za ciekawie. Z tego co słyszałem, SNR Margin 6.0 to taka wartość minimum, graniczna?

Tak wyglądają moje parametry o 23:00:

 

  
SNR Margin
:
2.87.5db
  
Line Attenuation
:
22.09.8db
  
Data Rate
:
165951137kbps
  
Max Rate
:
171721141kbps
  
CRC
:
813 

 

Za dnia wygląda to nieco lepiej, bo jednak SNR Margin wynosi te 6.0, wieczorami jest te 2.8-4.0 Gdy rozłączy i uda mi się chwycić jak bardzo ta wartość spada to wynosi okolo 1.0 albo i nawet jest na minusie. Póki co mówię, od tej godziny 15 nie widziałem żadnego zerwania, jednak wolałem już założyć ten temat na zaś bo jutro pewnie zmora powróci.

 

Co może być nie tak? Da sie jakoś powiększyć wartość tego marginesu? Trochę się rozpisałem ale to chyba nie powinien być jakiś problem. Z góry dziękuję za rady 🙂

1 ZAAKCEPTOWANE ROZWIĄZANIE

Rozwiązanie:
Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Ustawić sobie MTU na 1492 i pppoe ten router nie ma MTU 1500.

Najlepiej jakby zrobili przycięcie prędkości synchronizacji rejon 14-15tys. dokładną wartość to trzeba dobrać do możliwości linii tak, żeby zachować odpowiedni SNR.

Wyświetl rozwiązanie w oryginalnym poście

101 ODPOW. 101
Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@matowsky71, tyle mogę Ci rzec, że ja miałem też 20-stkę i zrywało. Zaproponował technik podczas wizyty z tego powodu, powrót do 10Mb. Sprawdź może konfigurację modemu najpierw poprzez MO.

Konfiguracja modemu.JPG


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 6
  • 0

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

I co, powróciłeś na 10-tkę i było ok?

Konfigurację miałem prawie jak w opisie ale zrobiłem na nowo, nie wiem czym różni się PPPoA od PPPoE ale u mnie działa tylko PPPoA Vc-Mux a jak te całe MTU zmieniłem z domyślnego w routerze 1480 na 1492 jak polecają na stronie to urwało mi połączenie i musiałem na nowo skonfigurować, żeby wróciło 😄

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Jeśli problem występuje zgłoś tym razem pisemnie reklamację i wyznacz sam termin naprawy....uzasadnij ze takie przerwy nie pozwalają w pełni korzystać z internetu, etc....i zobaczymy co się stanie....może przysiada nad Twoim problemem dokładniej.
Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

Ustawić sobie MTU na 1492 i pppoe ten router nie ma MTU 1500.

Najlepiej jakby zrobili przycięcie prędkości synchronizacji rejon 14-15tys. dokładną wartość to trzeba dobrać do możliwości linii tak, żeby zachować odpowiedni SNR.

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?


matowsky71 napisał(-a):

I co, powróciłeś na 10-tkę i było ok?

Konfigurację miałem prawie jak w opisie ale zrobiłem na nowo, nie wiem czym różni się PPPoA od PPPoE ale u mnie działa tylko PPPoA Vc-Mux a jak te całe MTU zmieniłem z domyślnego w routerze 1480 na 1492 jak polecają na stronie to urwało mi połączenie i musiałem na nowo skonfigurować, żeby wróciło 😄


@matowsky71, 10-tka śmiga bez problemów. Do centralki mam ok.1,5 km. Resztę podpowiedział Ci @Anonim.


Poziom 13, Tropiciel Przestworzy
  • 26
  • 6
  • 0

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@Anonim nie wiem czy dobrze zrozumiałem, chodziło Ci o to żebym spróbował takich wartości czy że po prostu mają prawo nie działać? Bo tak jak mówiłem, po ustawieniu ich musiałem na nowo konfigurować router bo inaczej połączenie z internetem nie chciało załapać.

 

Po wczorajszym dosyć stabilnym internecie (odłączyłem kabel od telefonu z dwóch stron) miałem nadzieję, że wina tkwiła w telefonie - niestety, zmora powróciła i dalej rozłączało chwilami jak szalone (do 10 razy pod rząd). Spróbowałem też na dwóch różnych gniazdkach, 3 różne splittery, króciutki, w ogóle nieużywany kabel z rj-11, który był w pudełku - dalej to samo. Czyli z mojej strony raczej wszystko w porządku? Najprawdopodobniej internet nie wyrabia ze zbyt szybkim transferem tak? Tylko czemu przez pierwsze 3 miesiące po przełączeniu na "do 20mb" było wszystko pięknie ładnie?

 

Takie zmniejszenie transferu na prośbę ogranicza się do powrotu do "do 10" czy dalej miałbym te minimum 10mb ale mniejsze niż 13mb (bo tyle za każdym razem wychodzi mi na wszystkich speedtestach)? Bo przy powrocie do 10 znając życie zamiast 10 miałbym 4-6mb tak jak to było wcześniej.

 

Dzisiaj o 17 wykonałem poraz kolejny telefon do Orange, ta sama procedura co wcześniej czyli "rozmowa" z automatyczną sekretarką i otrzymanie SMSa, że przewidywany czas naprawy to 7 maj 16:00. Jutro, właściwie to dzisiaj jest już weekend i nie wiem czy mam się spodziewać telefonu od nich czy w weekendy raczej nie dzwonią? I czy w sprawie obniżenia transferu mam o tym rozmawiać z konsultantem który do mnie zadzwoni czy prosić o przekierowanie od jakiegoś technika? 

 

Ogólnie to co rok, dwa mam problemy z internetem, z reguły okazywało się, że wina była u mnie i miałem pogryzione przez myszy kable czy problemy w puszce ale tym razem to jednak chyba nie to.

 

Jeżeli do mnie nie oddzwonią to chyba zrobię tak jak napisał @Anonim.

 

@Anonim Ja do centrali mam około 2km więc to też nie jest chyba jakaś super duża odległość?

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@matowsky71 Poczytaj sobie tu na temat MTU

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@matowsky71, technik podczas sprawdzania przyczyn zrywania łącza, jakoś to załatwił swoimi kanałami. Potem otrzymałem pisemną zmianę warunków umowy w części dotyczącej parametrów neostrady. Cennik i pozostałe warunki nie uległy zmianie. Nawet gdybym chciał i miał możliwość przejścia na światłowód, to na więcej, na chwilę obecną nie mogę liczyć. Mnie to wystarcza, jak na komputer, który ma już siedem lat. Karta sieciowa działa prawidłowo i sterowniki są zaktualizowane. System Windows 10 i aplikacje aktualizowane też są automatycznie. Fragmentaryzacja i Windows Defender działają. Ja tylko czyszczę niepotrzebne, niekrytyczne pliki. Moje dzisiejsze parametry nie odbiegają od średniej i sprawdzanej poprzez MO. Właśnie tam możesz wiele rzeczy poczytać i sprawdzić. Reszta jest w Panelu sterowania sprzętu, który posiadasz.

TnaNO.JPGAsysta techniczna.JPG

Anonim

Nie dotyczy

Częste rozłączanie - zbyt niski margines SNR?

@matowsky71  Jaki router jest podłączony model i wersja jak to jest tp-link to może będzie emulator. MTU na 1492 po PPPoE LLC jak to może nie działać. Tak jak pisałem z tego co się można zorientować to trzeba synchro przyciąć na porcie tak żeby SNR nie spadał poniżej 3db. Takie rzeczy to technicy robią tak żeby linia działała tyle ile może, a nie była na skraju możliwości.

 

Bez tytułu1.png